هوش مصنوعی

September 2, 2024
20:53 دوشنبه، 12ام شهریورماه 1403
کد خبر: 172962

OpenAI با هوش مصنوعی خود موتور جست‌وجوی اینترنتی ارایه کرد

منبع: همکاران سیستم

شرکت OpenAI ابزار بسیار کاربردی خود که از مدت‌ها پیش انتظار عرضه آن می‌رفت را با نام SearchGPT معرفی کرد و آن را یک موتور جست‌وجوی مبتنی بر هوش مصنوعی با دسترسی سریع به اطلاعات در سراسر اینترنت خواند.

این موتور جست‌وجو یک بخش بزرگ برای ورود متن را در خود جا داده است و از کاربر می‌پرسد: «به دنبال چه چیزی هستید؟» ولی به جای ارایه یک لیست ساده از پیوندها، جست‌وجوگر SearchGPT سعی می‌کند آنها را سازماندهی و معنی کند. در یکی از نمونه‌های ارایه شده از سوی OpenAI، این موتور جست‌وجو یافته‌های خود را در مورد جشنواره‌های موسیقی خلاصه می‌کند و سپس توضیحات کوتاه از رویدادها و به دنبال آن یک پیوند انتساب را ارایه می‌دهد.

در مثال دیگر، زمان کاشت گوجه فرنگی را قبل از تجزیه بخش‌های مختلف گیاه توضیح می‌دهد. پس از ظاهر شدن نتایج، کاربر می‌تواند سوالات بعدی را مطرح کند یا روی نوار کناری کلیک کند تا پیوندهای مرتبط دیگر باز شود. همچنین قابلیتی با نام «جواب‌های بصری» برای این جست‌وجوگر در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که SearchGPT در حال حاضر فقط یک «نمونه اولیه» است. «کایلا وود» سخنگوی OpenAI در این خصوص گفت: «این سرویس توسط مدل‌های خانواده GPT-4 ارایه می‌شود و در زمان راه اندازی تنها برای 10 هزار کاربر آزمایشی قابل دسترسی خواهد بود». وود می‌گوید که OpenAI هم اکنون با شرکای خود در حال همکاری است و از فیدهای محتوای مستقیم برای ایجاد نتایج جست‌وجوی خود استفاده می‌کند. هدف از راه اندازی این موتور جست‌وجوی اینترنتی این است که در نهایت ویژگی‌های جست‌وجو را به طور مستقیم با قابلیت‌های ChatGPT ادغام کند.

منبع: theverge.com

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.