امنیت

بانکداری و پرداخت الکترونیک

هوش مصنوعی

September 2, 2024
20:54 دوشنبه، 12ام شهریورماه 1403
کد خبر: 172963

ویزا با هوش مصنوعی جلوی 40 میلیارد دلار کلاهبرداری سایبری را گرفت

منبع: همکاران سیستم

یک مقام ارشد شرکت «ویزا» از بزرگترین مراکز توسعه خدمات مالی در جهان اعلام کرد این کمپانی به لطف سرمایه گذاری در فناوری هوش مصنوعی موفق شد از 80 میلیون تراکنش تقلبی به ارزش 40 میلیارد دلار در سطح جهانی جلوگیری کند.

این طور که براساس پیش بینی‌های جدید اعلام شده است، جرایم سایبری در سال 2025 میلادی هزینه‌ای بالغ بر 10.5 تریلیون دلار را به جهان تحمیل می‌کنند. «چارلز لوبو» مدیر ریسک منطقه‌ای «ویزا» در اروپای مرکزی و شرقی، خاورمیانه و آفریقا در این خصوص به رویترز گفت: «اگر این رقم را معادل تولید ناخالص ملی یک کشور در نظر بگیریم، چنین کشوری سومین اقتصاد بزرگ جهان معرفی خواهد شد».

این فرآیند درحالی اتفاق می‌افتد که کلاهبرداری‌های سایبری با پیچیدگی‌های تکامل یافته انجام می‌شود و مجرمان سایبری از روش‌های جدید برای فریب دادن کاربران و کسب و کارهای ناآگاه در دنیای دیجیتالی درحال تکامل استفاده می‌کنند.

شرکت ویز که به عنوان بزرگترین پردازشگر پرداخت در جهان معرفی می‌شود طی پنج سال گذشته بیش از 10 میلیارد دلار در عرصه فناوری سرمایه گذاری کرده است که از جمله آن می‌توان به سرمایه گذاری 500 میلیارد دلاری در بخش زیرساخت‌های هوش مصنوعی و داده برای محافظت از مشتریان در برابر فعالیت‌های تقلبی اشاره کرد.

لوبو در حاشیه کنفرانس امنیت پرداخت «ویزا» که در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار شده بود توضیح داد: «این سرمایه گذاری‌ها بازدهی فراوانی برای ماه داشته است و به کمک هوش مصنوعی موفق شدیم تنها در سال گذشته 40 میلیارد دلار تراکنش تقلبی را مسدود کنیم. این اتفاق با ردیابی 80 میلیون تراکنش تقلبی صورت گرفته است».

منبع: reuters.com

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.