سخت‌افزار

September 4, 2024
13:52 چهارشنبه، 14ام شهریورماه 1403
کد خبر: 172983

تایوان منکر ادعاهای تراشه‌ای ترامپ شد

وزیر اقتصاد تایوان به انتقاد ترامپ واکنش نشان داد و ادعای او را مبنی بر اینکه این جزیره، صنعت تراشه آمریکا را گرفته است، تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، کو جیه هوئی، وزیر امور اقتصادی تایوان، روز دوشنبه به خبرنگاران در تایپه گفت: البته تایوان صنعت تراشه را از آمریکا ندزدیده است. تراشه‌هایی که ساخته‌ایم، توسط شرکت‌های آمریکایی سفارش داده می‌شوند که همچنان بالاترین حاشیه سود ناخالص را دارند. ترامپ ممکن است در مورد چنین موضوعاتی، دچار سوء برداش شود و ما آن را روشن خواهیم کرد.

اظهارات ترامپ در مصاحبه‌ای که در ۱۶ ژوئیه در بلومبرگ بیزینس ویک منتشر شد و از تایوان، برای صنعت تراشه‌اش انتقاد کرد، مقامات تایوان و بازارهای این جزیره را بهم ریخت. نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در این مصاحبه‌ گفته بود: من این مردم را خیلی خوب می‌شناسم. احترام زیادی برای آنها قائل هستم. آنها حدود ۱۰۰ درصد کسب و کار تراشه ما را برعهده گرفتند. تصور می‌کنم تایوان باید به ما برای دفاعش، پول پرداخت کند. می‌دانید ما با یک شرکت بیمه تفاوتی نداریم. تایوان به ما چیزی نمی‌دهد.

ادعاهای مذکور، این نگرانی‌ها را افزایش داد که اگر ترامپ جانشین جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شود، به اندازه او، به تایوان در برابر حمله چین، کمک نخواهد کرد و تایوان را ازدیدگاه مبادلاتی نگاه می‌کند.

ترامپ گفته بود: تایوان تجارت تراشه ما را از ما گرفت. یعنی ما چقدر احمقیم؟ آنها تمام تجارت تراشه ما را گرفتند. آنها فوق العاده ثروتمند هستند.

از زمان اظهارات ترامپ، مقامات جزیره سعی کرده اند در مورد تلاش‌های تایوان برای حفظ بخشی از روابط خود صحبت کنند. چو جونگ تای، نخست وزیر تایوان، در پاسخ به درخواست ترامپ از تایوان برای پرداخت هزینه حفاظت آمریکا، اظهار کرد: این جزیره هزینه‌های دفاعی را افزایش داده و دوره خدمت اجباری را تمدید کرده است.

نخست وزیر تایوان در ۱۷ ژوئیه گفت: حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان و منطقه هند و اقیانوس آرام، مسئولیت و هدف مشترک ماست.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیر اقتصاد تایوان همچنین گفت: دولت تایوان قصد دارد یک پارک تجاری در کیوشوی ژاپن، برای کمک به شرکت‌های تایوانی فعال در آنجا، راه اندازی کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.