فناوری اطلاعات

September 5, 2024
15:43 پنجشنبه، 15ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173002

فراخوانی برای ترسیم تصویری محتمل از آینده ایران در افق ۱۴۲۴

دبیرخانه آینده‌نگاری علم و فناوری ایران با هدف بهره‌گیری از مشارکت عمومی در راستای ترسیم تصویری محتمل از آینده و شناخت فرصت‌ها و تهدیدها در افق ۱۴۲۴ عموم علاقه‌مندان را به پاسخگویی پرسشنامه آینده‌نگاری روندها و کلان روندهای ملی دعوت کرده است.

به گزارش ایسنا، دبیرخانه آینده نگاری علم و فناوری ایران که از سال ۱۳۹۳ با مصوبه هیات وزیران در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری راه‌اندازی شده، ارتقای هوشمندی سیاستی و شناسایی اولویت‌های راهبردی علمی و فناورانه کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

رصد فناوری‌های نوظهور و شناسایی فناوری‌های اولویت‌دار از فعالیت‌های محوری دبیرخانه محسوب می‌شود. این دبیرخانه در حال حاضر در حال شناسایی روندها و کلان روندهای آینده کشور با هدف ترسیم تصویری محتمل از آینده و شناخت فرصت‌ها و تهدیدها در افق ۱۴۲۴ است. آگاهی از روندها و کلان روندها می‌تواند منشأ سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق و مؤثر باشد.

روندهای فناوری، جمعیتی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و زیست محیطی، تعیین‌کننده مختصات آینده و فرصت‌های نوظهور و مسائل مهم آن هستند و نقش کلیدی در شکل‌دهی به آینده دولت و بنگاه‌ها دارند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://epoll.isti.ir/۱۴۸۴۳۷۵ و پاسخ دادن به پرسشنامه آینده نگاری روندها و کلان‌روندهای ملی در این حرکت جمعی و خلق آینده مطلوب ایران مشارکت کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.