اینترنت و شبکه

بازار سرمایه

فناوری اطلاعات

September 8, 2024
0:21 یکشنبه، 18ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173084

درآمد ۱۱۴۴ میلیارد تومانی آسیاتک در ۵ ماه نخست امسال

منبع: بورس نیوز

روند درآمدزایی آسیاتک تا پایان مردادماه در مقایسه با عملکرد سال گذشته مثبت بوده است و در تمام ماه‌های سپری‌شده روند رو به رشدی را در مقایسه با سال مالی گذشته به همراه داشته است.

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه سال جاری، میزان درآمدی که از ارائه خدمات اینترنتی، فروش کالا و خدمات فناوری اطلاعات به دست آورد مبلغ ۲۴۱ میلیارد تومان بود. درآمد تجمیعی این شرکت ارتباطات جمعی در ۵ ماه نخست سال جاری یک هزار و ۱۴۴ میلیارد تومانی به ثبت رسید.

میزان درآمدی که “آسیاتک” در پنجمین ماه از سال جاری به ثبت رساند ۷ درصد بالاتر از میانگین درآمد ماهانه طی ۴ ماه گذشته بود و همچنین درآمد تجمیعی که از سوی این شرکت طی ۵ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی به ثبت رسید، ۵۵ درصد از درآمد ۱۲ ماهه سال مالی گذشته را در برگرفته است.

“آسیاتک” در پایان پنجمین ماه از سال جاری درآمد ماهانه‌ای که از ارائه خدمات و فروش در کارنامه مالی خود شناسایی کرد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته توانست به رشد ۴۵ درصد برسد و مجموع درآمد تجمیعی این شرکت نسبت به ۵ ماه نخست ابتدایی سال گذشته ۴۴ درصد افزایش پیدا کرد به گونه‌ای که این مبلغ در سال گذشته ۷۹۳ میلیارد تومان بود و در سال جاری توانست درآمد تجمیعی خود را به یک هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان برساند.

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در مردادماه سال جاری عمده‌ترین میزان درآمدی که به دست آورد متعلق به بخش «درآمد خدمات اینترنت» با ۱۶۱ میلیارد تومان بود که در برگیرنده‌ی ۶۷ درصد از درآمد ماهانه در این دوره بود و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۳۴ درصد افزایش را تجربه کرد.

از طرفی «درآمد خدمات فناوری اطلاعات» توانست با مبلغی بالغ‌بر ۷۴ میلیارد تومان درآمدزایی در مردادماه، رتبه بعدی درآمدزاترین بخش “آسیاتک” را به خود اختصاص بدهد، همچنین این شرکت از فروش کالا نیز نزدیک به ۷ میلیارد تومان درآمدزایی داشت.

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید، روند درآمدزایی آسیاتک تا پایان مردادماه در مقایسه با عملکرد سال گذشته مثبت بوده است و در تمام ماه‌های سپری‌شده روند رو به رشدی را در مقایسه با سال مالی گذشته به همراه داشته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.