امنیت

فناوری اطلاعات

September 8, 2024
0:47 یکشنبه، 18ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173109

هر سازمان به طور میانگین 4.88 میلیون دلار از حملات سایبری خسارت می‌بیند

منبع: همکاران سیستم

هزینه نقض داده‌های سازمانی در سال 2024 میلادی بزرگترین افزایش سال به سال از زمان همه‌گیری ویروس کرونا را تجربه کرد. ولی بررسی‌های جدید نشان داد هاست بیشتر کسب و کارهایی که از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کند، کاهش‌های مربوط به آسیب‌های مالی در جریان حملات سایبری را شاهد بوده‌اند.

طبق آخرین یافته‌های «گزارش سالانه هزینه نقض داده‌های IBM» که در آن حملات سایبری به 604 سازمان در سراسر جهان بین ماه‌های مارس 2023 تا فوریه 2024 بررسی شده است مشخص شد میانگین جهانی هزینه نقض امنیت داده هم اکنون به 4.88 میلیون دلار رسیده است که این رقم نسبت به 4.45 میلیون دلار در سال گذشته رشد 10 درصدی را نشان می دهد.

این مطالعه که توسط موسسه پونمون انجام شد، مصاحبه با 3556 متخصص امنیتی و تجاری از سازمان‌هایی که با نقض داده‌های خود مواجه شدند را شامل می‌شود و سازمان‌های مذکور در 16 کشور مختلف حضور داشته‌اند.

به گفته IBM حدود 70 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که نقض‌های اطلاعاتی صورت گرفته که با آن مواجه شدند باعث ایجاد اختلالات قابل توجه یا بسیار قابل توجه در تجارت آنها شده است. در این میان ضررهای مختلف شامل خرابی عملیات، مشتریان از دست رفته، و هزینه‌های پاسخ پس از نقض نیز گزارش شده است.

این طور که کارشناسان دریافتند اعتبارنامه‌های سرقت شده یا به خطر افتاده رایج‌ترین نوع در این حملات بوده است که 16 درصد موارد نقض داده را به خود اختصاص دادند و همچنین شناسایی و مهار آنها دستکم 10 ماه طول کشیده است.

طی سال گذشته سازمان‌های فعال در بخش مراقبت‌های بهداشتی با متحمل شدن میانگین خسارت 9.77 میلیون دلار بیشترین هزینه‌های ناشی از نقض را به خود اختصاص دادند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.