تلفن همراه

خبر اول

فناوری‌های پوشیدنی

September 9, 2024
21:40 دوشنبه، 19ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173214

اپل واچ سری ۱۰ معرفی شد؛ بزرگ‌ترین و باریک‌ترین ساعت اپل

منبع: Zoomit

اپل واچ سری ۱۰ از صفحه‌نمایش اولد بزرگ‌تر از واچ اولترا با ۴۰درصد روشنایی بیشتر استفاده می‌کند و باریک‌ترین طراحی را بین ساعت‌های اپل دارد.

در جریان مراسم رونمایی آیفون ۱۶ و هم‌زمان‌ با تولد ۱۰ سالگی اپل واچ، کوپرتینونشین‌ها اپل واچ سری ۱۰ را همراه‌با تغییرات گسترده در طراحی و قابلیت‌های سلامتی معرفی کردند.

اپل واچ سری ۱۰ بزرگ‌ترین بازطراحی تاریخ ساعت‌های اپل را رقم می‌زند. در سال‌های اخیر، اپل واچ تغییرات زیادی به خود ندیده و سری ۹ هم اساساً همان اپل واچ سری ۸ با پردازنده‌‌‌ی جدید بود. اما اپل واچ سری ۱۰ با طراحی باریک‌تر، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و قابلیت تشخیص آپنه خواب، هیجان‌انگیزترین ساعت اپل بعد از معرفی اپل واچ اولترا به‌نظر می‌رسد.

اپل معمولاً تغییرات طراحی و ویژگی‌های جدید سلامت اپل واچ را به‌صورت جداگانه معرفی می‌کند و به‌ندرت پیش می‌آید هر دو ارتقا در یک نسل اتفاق بیفتند. برای مثال، سری ۵ و سری ۷ با تغییرات ظاهری ازجمله صفحه‌نمایش همیشه‌روشن و نمایشگر بزرگ‌تر معرفی شدند، درحالی‌که سری ۶ و سری ۸ به‌ترتیب قابلیت اندازه‌گیری اکسیژن خون و حسگر دما را ارائه دادند.

اپل واچ سری ۱۰ تمرکز ویژه‌ای بر نمایشگر و طراحی دارد. به‌گفته‌ی اپل، سری ۱۰ با ضخامت تنها ۹٫۷ میلی‌متر، تقریبا ۱۰درصد باریک‌تر و ۱۰درصد سبک‌تر از سری ۹ است. اپل برای کاهش ضخامت ساعت چندین تغییر در طراحی ایجاده کرده است؛ ازجمله کاهش ۳۰درصدی اندازه‌ی اسپیکرها و جای‌دادن آنتن‌ها در همان پشت فلزی ساعت. در طراحی جدید پشت ساعت همچنین از کویل شارژ بزرگ‌تری استفاده شده که طبق ادعای اپل، می‌تواند ساعت را در ۳۰ دقیقه، ۸۰درصد شارژ کند.

صفحه‌نمایش سری ۱۰ بزرگ‌ترین صفحه‌نمایشی است که تاکنون در اپل واچ استفاده شده و با ارائه‌ی ۳۰درصد فضای بیشتر، امکان نمایش یک خط متن اضافی را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند راحت‌از گذشته ایمیل‌ها و پیام‌های خود را بخوانند. علاوه‌براین، ازآنجایی‌که افراد معمولا به‌جای نگاه مستقیم، با کمی زاویه به ساعت نگاه می‌کنند، اپل روشنایی نمایشگر اولد سری ۱۰ را ۴۰درصد افزایش داده تا در این حالت هم محتوای روی صفحه بهتر دیده شود.

اپل واچ سری ۱۰ همچنین با بدنه‌ی آلومینیومی صیقلی جدید و اختصاصی در رنگ «جت بلک» (مشکی براق)، رزگلد و نقره‌ای آلومینیومی عرضه خواهد شد. همچنین این ساعت یک مدل تیتانیومی دارد که ۲۰درصد سبک‌تر از نسخه‌ی استیل ضد زنگ نسل قبل است.

واچ سری ۱۰ مجهزبه تراشه‌ی جدید S10 اپل و موتور عصبی چهار هسته‌ای، اولین اپل واچی است که از قابلیت تشخیص آپنه‌ی خواب بهره می‌برد. این قابلیت حیاتی که اخیرا در گلکسی واچ اولترا عرضه شد، از شتاب‌سنج ساعت برای نظارت بر تنفس کاربر در حین خواب استفاده می‌کند. اگر ساعت نشانه‌هایی از توقف تنفس در حین خواب را تشخیص دهد، به کاربر هشدار می‌دهد و گزارشی مفصل از وضعیت خواب او ثبت می‌کند تا برای تشخیص بیماری، دراختیار پزشک قرار بگیرد. به‌احتمال زیاد این قابلیت اپل واچ مانند گلکسی واچ اولترا فقط در کشورهایی که مجوز استفاده از آن را صادر کرده باشند، دردسترس خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.