تلفن همراه

خبر اول

گوشی

September 9, 2024
22:34 دوشنبه، 19ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173239

آیفون ۱۶ پرو مکس معرفی شد

منبع: Zoomit

قدرتمندترین، بزرگ‌ترین و پرقابلیت‌ترین گوشی اپل در سال 2024 رسماً با نام آیفون 16 پرو مکس از راه رسید.

اپل امسال آیفون 16 پرو مکس را در رنگ‌های تیتانیوم مشکی تیره‌تر، تیتانیوم سفید روشن‌تر، تیتانیوم طبیعی و تیتانیوم بیابانی عرضه می‌کند.

گوشی اپل آیفون ۱۶ پرو مکس به دکمه جدیدی مجهز شده است که اپل نام Camera Control را روی آن گذاشته است. این دکمه حساس به فشار است و روی آن با یاقوت کبود پوشانده شده است. دکمه «کنترل دوربین» همچنین بازخورد هپتیکی دارد و می‌توانید کارهای مختلفی با آن انجام دهید. برای مثال، با فشار آرام این دکمه می‌توانید به پیش‌نمایش تصویر دسترسی داشته باشید. اکنون دو بار لمس آرام انجام دهید، به سایر کنترل‌های دوربین دسترسی پیدا می‌کنید. با یک بار کلیک می‌توانید دوربین را باز کنید و با کلیک دوم عکس بگیرید. اگر بعد از بازشدن دوربین، کلیک کنید و دکمه را رها نکنید، فیلم‌برداری آغاز می‌شود.

دکمه Camera Control از قابلیتی موسوم به Visual Intelligence بهره می‌برد که منحصر به سری آیفون 16 است. این قابلیت با دکمه کنترل دوربین فراخوانده می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد دوربین را سمت یک سوژه بگیرد و اطلاعاتی درباره آن دریافت کند. مثلاً اگر دوربین به سمت یک رستوران معروف بگیرید، می‌توانید جزئیات آن رستوران را ببینید.

صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو مکس

آیفون 16 پرو مکس نمایشگر 6.9 اینچی دارد. حاشیه‌های دور صفحه‌نمایش این گوشی باریک‌تر از تمام دستگاه‌های اپل است.

دوربین اصلی آیفون 16 پرومکس 48 مگاپیکسلی با نام Fusion Camera است که فاصله کانونی 24 میلی‌متری، پیکسل‌های چهارگانه 2.44 میکرونی، دیافراگم f/1.78 دارد و می‌تواند در فاصله کانونی 48 میلی‌متری زوم تله‌فوتو 2 برابری داشته باشد. اپل در این دوربین از نسل دوم لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت استفاده کرده است.

اپل آیفون ۱۶ پرو مکس امسال دوربین فوق‌عریض خود ارتقا داده و 48 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 13 میلی‌متری با پیکسل چهارگانه 1.4میکرونی و دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد.

سومین دوربین گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 5 برابری است. این دوربین از فاصله کانونی 120 میلی‌متری، اندازه پیکسل 1.12 میکرونی و دیافراگم f/2.8 برخوردار است.

ویژگی Photographic Styles بازتعریف شده است تا در لحظه رنگ‌ها و سایه‌ها را تطبیق دهد. این قابلیت حالا تغییرات را بر روی رنگ‌های خاص اعمال می‌کند و صرفاً یک سایه روی کل صحنه نمی‌اندازد. سبک‌های عکاسی می‌توانند با دستکاری حالت و رنگ، شخصی‌سازی شوند. این سبک‌ها را حالا می‌توانید در حین پیش‌نمایش زنده نیز امتحان کنید. اپل می‌گوید این ویژگی مثل طیف‌بندی حرفه‌ای رنگ در لحظه است.

آیفون 16 پرو مکس حالا از فیلم‌برداری Full HDR با نرخ 4K120 پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن دوربین اکنون به قابلیت هوشمندی مجهز شده که می‌تواند صدای نویز باد را کاهش دهد. از حالت 4K120 می‌توان در فیلم‌برداری اسلوموشن یا ویدیو استفاده کرد، و بعداً امکان تغییر آن به حالت‌های 120، 60، 30 یا 24 فریم نیز وجود دارد.

باتری آیفون ۱۶ پرو مکس

آیفون 16 پرو مکس باتری بزرگ‌تری دارد و اپل طبق معمول مدعی شده است که این گوشی بهترین شارژدهی باتری تاریخ آیفون‌ها را ارائه می‌کند. این بهبود احتمالاً به‌خاطر استفاده از تراشه بهینه‌تر تقویت شده است.

اپل می‌گوید عمر باتری گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس به 33 ساعت می‌رسد و با بهبود توزیع گرما 20 درصد پایداری بهتری ارائه می‌کند.

پردازنده آیفون ۱۶ پرو مکس

آیفون 16 پرو مکس از تراشه پرقدرت 3 نانومتری جدید اپل یعنی A18 پرو استفاده می‌کند. این تراشه سریع‌تر و بهینه‌تر از تراشه A18 مدل‌های معمولی آیفون ۱۶ است. اپل A18 پرو را با نسل دوم فرایند 3 نانومتری ساخته و در آن 16 هسته موتور عصبی با 17 درصد پهنای باند بیشتر ارائه می‌کند.

در این تراشه، Apple Intelligence تا 15 درصد سریع‌تر از A17 پرو اجرا می‌شود. پردازشگر گرافیکی جدید نیز تا 20 درصد سریع‌تر از A17 پرو است. A18 پرو در بخش CPU دارای شش هسته است که دو هسته پرقدرت و چهار هسته کم‌مصرف‌اند. این CPU تا 15 درصد سریع‌تر و 20 درصد بهینه‌تر از A17 پرو است.

قیمت و تاریخ عرضه آیفون 16 پرو مکس

اپل آیفون ۱۶ پرو مکس با قیمت 1199 دلار برای مدل پایه 256 گیگابایتی روانه بازار می‌شود. این گوشی از 30 شهریور عرضه خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.