تلفن همراه

گوشی

September 10, 2024
18:17 سه شنبه، 20ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173306

تفاوت آیفون 16 پرو و ​پرو مکس از نظر نمایشگر، باتری و ظرفیت حافظه

منبع: Digiato

امسال هیچ ویژگی متمایزکننده بارزی بین دو مدل آیفون پرو 16 وجود ندارد. مدل پرو و پرو مکس ظاهراً فقط از نظر ظرفیت باتری، فضای ذخیره‌سازی پایه و اندازه صفحه‌نمایش تفاوت دارند.

به گزارش مک‌رومرز، سال گذشته آیفون 15 پرو مکس با لنز تله‌فوتو 5 برابری معرفی شد که از فناوری تتراپریسم استفاده می‌کرد اما آیفون 15 پرو محدود به زوم 3 برابر بود. امسال، اپل پیشرفت‌هایی کرده است که به هر دو مدل اجازه می‌دهد لنز تله فوتو 5x داشته باشند.

پیش از عرضه iPhone 16 Pro شایعات حاکی از آن بود که اپل شاید سنسور دوربین جدیدی که مختص آیفون 16 پرو مکس است یا ویژگی جدید سوپر زوم معرفی کند اما این اتفاق نیفتاد. هر دو مدل حالا دوربین 48 مگاپیکسلی «فیوژن» با دیافراگم f/1.78 و لنز 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با دیافراگم f/2.8 دارند. به‌علاوه، هر دو مدل با یک دوربین 48 مگاپیکسلی فوق‌عریض ارتقا یافته‌اند که نور بیشتری دریافت می‌کند و از عکس‌های ماکرو باکیفیت‌تر پشتیبانی می‌کند.

با فناوری دوربین یکسان تفاوت هر دو مدل فقط در اندازه نمایشگر، ظرفیت ذخیره‌سازی مدل پایه و باتری است. مدل پایه آیفون 16 پرو 128 گیگابایت حافظه دارد، درحالی‌که پرو مکس با حافظه 256 گیگابایتی شروع می‌شود و گزینه 128 گیگابایتی در دسترس نیست.

تفاوت مدل‌های آیفون 16 پرو در زمینه نمایشگر و ظرفیت باتری
صفحه‌نمایش آیفون 16 پرو 6.3 اینچی و صفحه‌نمایش آیفون 16 پرو مکس 6.9 اینچی است. عمر باتری آیفون 16 پرو هنگام پخش ویدیو تا 27 ساعت دوام می‌آورد اما در مدل پرو مکس آن تا 33 ساعت ویدیو پخش می‌کند.

هر دو مدل iPhone 16 Pro از جمعه، 30 شهریور، به بازار می‌آیند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.