هوش مصنوعی

September 10, 2024
18:19 سه شنبه، 20ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173319

کاربران جهانی در چه زمینه‌هایی با روبات‌های هوش مصنوعی صحبت می‌کنند؟

منبع: همکاران سیستم

هوش مصنوعی مولد (GenAI) داغ‌ترین فناوری در عرصه کنونی محسوب می‌شود و مبتنی بر آن روبات‌های چت زیادی توسعه یافته‌اند که از جمله آنها می‌توان به ChatGPT شرکت OpenAI، Copilot مایکروسافت و Gemini گوگل اشاره کرد. ولی کاربران چگونه از این روبات‌ها استفاده می‌کنند و در بیشتر موارد چه درخواست‌هایی از آنها دارند؟

برای پاسخ به این سوالات، «واشنگتن پست» به داده‌های WildChat به عنوان جمع آوری کننده مجموعه‌ای از مکالمات ChatGPT در دنیای واقعی رجوع کرده است. این مرکز با بررسی حدود 200 هزار مکالمه به زبان انگلیسی، موفق شد محبوب‌ترین موضوعات مکالمه بین روبات‌های چت و کاربران انسانی را مشخص کند.

تحلیل نهایی برای به دست آوردن داده‌های دقیق روی بیش از 40 هزار مکالمه انجام شد که توسط مرکز WildChat جمع آوری شده بود و تمامی این بررسی بر اولین درخواست ارسال شده توسط هر کاربر تمرکز داشت.

کارشناسان دریافتند یکی از محبوب‌ترین کاربردهای این روبات‌های هوشمند داستان‌سرایی بوده است. کاربران در بیشتر موارد از روبات‌ها می‌خواستند داستان‌های تخیلی، فیلمنامه‌ها، لطیفه‌ها، شعرها و حتی برخی نقش آفرینی‌ها را برای آنها بسازند. گروه دیگری از کاربران از این فناوری برای نامگذاری کسب و کار، نوشتن دیالوگ، و خلق شخصیت‌هایی برای کتاب‌ها استفاده کردند.

«سایمون ویلیسون» برنامه‌نویس و محقق مستقل در این خصوص توضیح داد: «برخی از داستان‌های تخیلی‌تر زمانی ایجاد می‌شوند که کاربران هوش مصنوعی را با سوالات اضافه به جای پذیرش پاسخ اولیه روبرو می‌کنند. در یک مثال ساده، کاربران از هوش مصنوعی برای طراحی شخصیت‌ها و ایجاد خط داستانی برای بازی محبوب Dungeons & Dragons استفاده کردند».

این بررسی همچنین نشان داد بسیاری از کاربران از این چت‌بات‌ها برای کمک به فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند. در میان مکالمات بررسی شده، حدود 15 درصد درخواست‌ها بر موضوعات مرتبط با کار، از جمله نوشتن یک مطلب مربوط به ارایه در دانشگاه یا سازمان یا نوشتن پست الکترونیکی مترکز بوده است.

همچنین 2 درصد مکالمات صورت گرفته برای یافتن شغل بوده است و کاربران در این زمینه از هوش مصنوعی درخواست کرده‌اند در زمینه نوشتن رزومه یا نامه پوششی و آماده سازی برای مصاحبه استخدامی کمک بگیرند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.