هوش مصنوعی

September 13, 2024
11:04 جمعه، 23ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173370

اولین تصویر تولید شده با هوش مصنوعی اپل

منبع: Digiato

ویژگی‌های هوش مصنوعی تولید تصویر اپل شامل Image Playgrounds و Genmoji می‌شوند که هنوز در دسترس قرار نگرفته‌اند. طبق شایعات، آن‌ها به‌عنوان بخشی از آپدیت iOS 18.2 که اواخر امسال منتشر می‌شود، در دسترس قرار خواهند گرفت. حالا اپل تصویری را منتشرکرده که توسط هوش مصنوعی آن ساخته‌شده و سگ «کریگ فدریگی» را نشان می‌دهد.

اپل تصویر زیر را بدون واترمارک برای WIRED ارسال کرده است. این نشریه براساس سیاست‌های وب‌سایت خود یک واترمارک «تولیدشده توسط هوش مصنوعی» را روی آن قرار داده است. بنابراین زمانی که Image Playgrounds در دسترس قرار بگیرد، هیچ واترمارکی روی تصاویر ساخته‌شده با آن وجود نخواهد داشت.

به‌نظر می‌رسد تصویر سگ فدریگی در سبک انیمیشن ساخته شده باشد، زیرا ظاهر آن شبیه به انیمیشن‌های پیکسار است. Image Playgrounds به کاربران اجازه می‌دهد تا با واردکردن یک پیام متنی، نوع خروجی موردنظر خود را به‌صورت سفارشی دریافت کنند.

علاوه‌براین، Image Playgrounds به‌عنوان یک اپلیکیشن مستقل ارائه خواهد شد و با برنامه‌هایی مانند Messages در تعامل است.

توضیحات فدریگی درباره سروهای هوش مصنوعی اپل
فدریگی به‌عنوان معاون نرم‌افزار اپل همچنین به WIRED می‌گوید که سرورهای محاسبات ابری که برای Apple Intelligence از آن‌ها استفاده می‌شود، ابتدایی هستند و دلیل خوبی نیز برای آن وجود دارد. او می‌گوید که اپل با این تصمیم اطمینان پیدا کرده که سرورهای ابری هوش مصنوعی آن با آیفون کاربران یک «حباب حریم‌خصوصی مهروموم‌شده» تشکیل می‌دهد.

او می‌گوید: «سرورهای PCC تا جایی که ممکن است کاملاً ابتدایی هستند. به‌عنوان مثال، آن‌ها دارای «ذخیره‌سازی دائمی» نیستند، یعنی هارد دیسکی ندارند که بتواند داده‌های پردازش‌شده را برای مدت طولانی نگه دارد.»

برای دریافت Apple Intelligence به آیفون 15 پرو یا مدل‌های جدیدتر یا آیپد و مک با تراشه M1 یا مدل‌های جدیدتر نیاز دارید. اولین دور از ویژگی‌های هوش اپل با iOS 18.1 در ماه اکتبر عرضه می‌شود. همچنین تا زمانی که اپل نتواند مشکلاتش با قوانین اتحادیه اروپا را برطرف کند، ویژگی‌های Apple Intelligence برای مشتریان اتحادیه اروپا در دسترس قرار نمی‌گیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.