هوش مصنوعی

September 13, 2024
11:29 جمعه، 23ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173409

ادوبی ابزارهای هوش مصنوعی تولید ویدیو را در دسترس کاربران قرار می‌دهد

منبع: Digiato

ادوبی اعلام کرد که کاربران به‌زودی خواهند توانست مدل هوش مصنوعی این شرکت برای تولید ویدیو را امتحان کنند. این شرکت می‌گوید قابلیت‌های هوش مصنوعی تولید ویدیو تا قبل از پایان 2024 در حالت بتای برنامه پریمیر پرو و وب‌سایت فایرفلای (Firefly) در دسترس خواهد بود.

براساس گزارش تک‌کرانچ، ادوبی می‌گوید که سه قابلیت هوش مصنوعی تبدیل «متن به ویدیو»، «Generative Extend» و «Image to Video» درحال‌حاضر در نسخه بتای خصوصی هستند، اما به‌زودی عمومی خواهند شد.

Generative Extend که به شما امکان می‌دهد طول هر ویدیو را به مدت دو ثانیه افزایش دهید، اواخر 2024 در برنامه بتا پریمیر پرو قرار خواهد گرفت. قابلیت‌های متن به ویدیو و تصویر به ویدیو که ویدیوهای پنج‌ثانیه‌ای را از دستورات متنی یا تصویری ایجاد می‌کنند، در اواخر امسال در وب‌سایت اختصاصی Firefly در دسترس خواهند بود.

ابزارهای هوش مصنوعی ادوبی برای تولید ویدیو
ابزار تبدیل متن به ویدیو ادوبی به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از توضیحات متنی کلیپ‌های ویدیویی تولید کنند و خروجی را نیز با استفاده از انواع تنظیمات «Camera controls» که مربوط به زاویه، حرکت و فاصله دوربین است، تغییر دهند. ادوبی همچنین می‌گوید قابلیت تبدیل متن به ویدیو فایرفلای در تشخیص املای صحیح کلمات بسیار خوب است، چیزی که مدل‌های تولید ویدیو با آن مشکل دارند.

هوش مصنوعی ادوبی
همچنین با قابلیت تبدیل تصویر به ویدیو می‌توان با قراردادن یک تصویر مرجع، ویدیو تولید کرد. همچنین به نظر می‌رسد که کیفیت خروجی این ابزارها با کیفیت ویدیوهای تولیدشده با مدل Sora برابری می‌کند. البته شما می‌توانید با این ابزارها حداکثر کلیپ‌های پنج‌ثانیه‌ای بسازید.

یکی از مزیت‌هایی که مدل ادوبی ممکن است در برابر Sora داشته باشد، این است که به دلیل آموزش فایرفلای با محتوای دارای مجوز، استفاده از این هوش مصنوعی ایمن خواهد بود و می‌تواند برخی از نگرانی‌ها درباره نقض کپی‌رایت را کاهش دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.