فناوری اطلاعات

September 14, 2024
11:42 شنبه، 24ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173440

آغاز به کار رسمی منطقه بین‌المللی نوآوری ایران

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با افتتاح منطقه بین‌المللی نوآوری ایران بر عزم و تلاش جدی این معاونت در حمایت از حرکت پرشتاب فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری کشور تأکید کرد.

معاونت علمی آماده حمایت از نوآوری
در این مراسم و همزمان با بیست و دومین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس، فعالیت منطقه بین‌المللی نوآوری به طور رسمی آغاز به کار کرد تا گام بلندی در عرصه فعالیت‌های نوآورانه مبتنی بر فناوری در ابعاد بین‌المللی رقم بخورد.
حسین افشین با اشاره به اهمیت حرکت سریع و ضرورت همگامی با پیشرفت‌های دنیا گفت: اگر در حرکت رو به جلوی خود تعلل کنیم، خواهیم دید که دربازه زمانی کوتاه، دچار عقب‌ماندگی‌های جدی شده‌ایم. امروز کسانی که سریع‌تر می‌اندیشند، سریع‌تر حرکت می‌کنند و به خلق نوآوری می‌رسند، موفق‌تر هستند.
وی با بیان اینکه شرکت‌های موفق الزاماً شرکت‌های بسیار بزرگ نیستند، اظهار داشت: شرکتی مانند آمازون بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار یعنی معادل هفتاد کشور با مجموع جمعیت بیش از سیصد میلیون نفر خلق ثروت کرده است. افشین گفت: این امر نشان می‌دهد مناسبات اقتصادی، فناوری و نوآوری، دستخوش تحول شده و در چنین شرایطی، باید سهم و جایگاه خود را در این فضای رقابتی پیدا کنیم و ببینیم ایران با حدود ۱۷ میلیون فارغ‌التحصیل و بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان کجای عرصه رقابت قرار دارد.

تمرکز بر فناوری در دهه 90
رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به روند تاریخی حرکت علمی، فناورانه و نوآورانه کشور طی دهه‌های اخیر عنوان کرد: دهه ۱۳۸۰ حرکت جدی و اثرگذاری در تولید علم صورت گرفت، در دهه ۹۰ با تمرکز بر فناوری به رشد قابل توجه شرکت‌های دانش‌بنیان دست یافتیم و زیست بوم فناوری و نوآوری توانست به جایگاه خوبی دست پیدا کند، اما این امر به تنهایی کافی نیست و باید با سرعت بیش‌تری حرکت کنیم.
معاون علمی رئیس‌جمهور بر نقش دولت در حمایت از حرکت رو به جلوی زیست‌بوم فناوری، نوآوری و دانش‌بنیان کشور با استفاده از بازوهای معاونت علمی و پارک فناوری پردیس تأکید کرد و گفت: رسالت معاونت علمی و پارک فناوری پردیس، حمایت از این حرکت‌های سریع است زیرا آن چه موفقیت را به ارمغان می‌آورد، همین دویدن برای خلق نوآوری است.

ضرورت حمایت از پارک فناوری پردیس
پارک فناوری پردیس دارای ظرفیت بسیار خوبی است و می‌تواند جهانی شدن را رقم بزند، اما برای رقابت با دنیا به سرمایه‌گذاری و‌حمایت‌هایی نیاز داریم.‌ معاونت علمی و منطقه بین‌المللی فناوری و نوآوری آماده است تا از هر اقدامی برای تداوم این حرکت حمایت کند. افشین ادامه داد: ما نیروی انسانی، دانش روزآمد و عزم خوبی داریم. کافی است حمایت خوبی صورت گیرد تا در آینده موفقیت را رقم بزنیم و‌ در دوره بعدی این اجلاس، رشد قابل توجه صادرات را جشن بگیریم.
در این مراسم گردش مالی پارک در سال ۱۴۰۲، مبلغ ۱۸۳۰ هزار میلیارد ریالی اعلام و عنوان شد که شرکت‌های عضو پارک با بومی‌سازی دانش و فناوری‌ها و تولید محصولات پیشرفته در داخل کشور، مانع از خروج ۷۲۵ میلیون یورو ارز شدند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.