هوش مصنوعی

September 14, 2024
11:43 شنبه، 24ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173443

76 درصد مدیران عجله در به‌کارگیری هوش مصنوعی مولد را خطرناک می‌دانند

تصمیم گیرندگان ارشد آی‌تی در سازمان‌ها حتی در شرایطی که با فشار فزاینده برای پذیرش هوش مصنوعی مولد (GenAI) مواجه هستند، نگرانی‌های فراوانی را پیش روی خود می‌بینند که با عجله کردن در انتخاب یک مدل ویژه از این فناوری تاثیرات نامطلوب بلندمدت بر زیرساخت‌های کلی سازمان خود برجا بگذارند.

بر این اساس همان طور که در مطالعه منتشر شده توسط پلتفرم خدمات شبکه Console Connect مشخص شد 69 درصد مدیران فناوری اطلاعات اعلام کردند که زیرساخت شبکه فعالی آنها ظرفیت استفاده از نسل جدید هوش مصنوعی با پتانسیل کامل خود را ندارد.

براساس این گزارش که در آن 1000 مدیر فناوری و رهبران ارشد آی‌تی در سنگاپور، استرالیا، هنگ کنگ، انگلستان و آمریکا مورد بررسی قرار گرفتند مشخص شد 76 درصد این افراد معتقدند که عجله برای پذیرش فناوری هوش مصنوعی مولد ممکن است پیامدهای بلندمدت بر برنامه ریزی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات آنها برجا بگذارد.

درکنار این نگرانی 76 درصد مدیران هم توضیح دادند که تیم‌های آی‌تی آنها با فشار فزاینده برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی کلی در سازمان خود مواجه هستند.

در این میان حدود 88 درصد مدیرانی که هنوز از این فناوری استفاده نکرده بودند توضیح دادند که قصد دارند در آینده نزدیک هوش مصنوعی مولد را در اختیار بگیرند.

زمانی که در مورد نگرانی‌های آنها در مورد به کارگیری هوش مصنوعی مولد سوال شد، 70 درصد به خطر حملات سایبری یا نقض داده‌ها اشاره کردند که این رقم در استرالیا بیش از 90 درصد گزارش شد.

منبع: zdnet.com
ترجمه: همکاران سیستم

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.