تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 13, 2024
11:52 جمعه، 23ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173454

در رویداد سالیانه دیجیکالا مطرح شد: بیش از ۱۰ هزار کسب و کار محلی با دیجی‌کالا همکاری می‌کنند

مدیرعامل دیجی‌کالا مسعود طباطبایی دیجی‌کالا را بزرگترین بستر خلق ارزش در کشور برشمرد و گفت: دیجی‌کالا امروز امکان همکاری با ۴۳۰ هزار فروشنده را ایجاد کرده است و بیش از ۱۰ هزار کسب و کار محلی با دیجی‌کالا همکاری می‌کنند.

مدیرعامل دیجی‌کالا مسعود طباطبایی در رویداد سالانه دیجی‌کالا به اهمیت امید و خلق ارزش در کشور اشاره کرد و با مرور خاطرات و سختی‌های کارآفرینی در کشور گفت: سال ۹۵ زمانی که در بازداشتگاه شاپور بازداشت شده بودم، پشیمان بودم که چرا ایران را ترک نکردم و به قاضی پرونده می‌گفتم من یک کارآفرین هستم و این رفتار با ما صحیح نیست. آن روز بارها بابت اینکه مهاجرت نکرده‌ام خود را سرزنش کردم اما حالا خوشحالم که مانده‌ام و اگر در هر بیزینسی مشغول به فعالیت شدم توانستم دغدغه‌ای از کشور را رفع کنم. همیشه با فرزندم راجع به ماندن یا رفتن از ایران صحبت می‌کنم و امیدوارم او زمانی که به سن تصمیم‌گیری رسید، ماندن در ایران را انتخاب کند. ما در دیجی‌‌کالا امیدواریم که بتوانیم امید خلق کنیم و دیجی‌کالا برای من به مثابه ایران است و دغدغه‌هایم را در هر بخش پوشش می‌دهد. دیجی‌کالا امروز امکان همکاری با ۴۳۰ هزار فروشنده را ایجاد کرده است و بیش از ۱۰ هزار کسب و کار محلی با دیجی‌کالا همکاری می‌کنند.

این رویداد با روایت برخی از مدیران دیجی‌کالا و حوزه مسئولیت‌های اجتماعی دیجی‌کالا ادامه پیدا کرد و در پایان رویداد حمید محمدی و سعید محمدی هم‌بنیان‌گذاران دیجی‌کالا به روایت‌ تجربه‌ها، حسرت‌ها و آرزوهای خود در دیجی‌کالا پرداختند.

سعید محمدی از سفر خود و صحبت‌های یک فرد سالمند سوئدی درباره برند کلارنا صحبت کرد و افزود: آن خانم ۸۵ ساله زمانی که از سوئد صحبت می‌کرد از برند کلارنا به عنوان افتخار ملی آن کشور صحبت می‌کرد، او اسمی از برند ولوو یا ایکیا نبرد. این نشان می‌دهد چطور برندهای تکنولوژی مایه هویت و افتخار آدم‌ها می‌شوند. زمانی که برای آن خانم از دیجی‌کالا گفتم باورش نمیشد که ما هم تاکسی اینترنتی و کلی سایت‌های خرید اینترنتی داریم. با خودمان گفتیم اینجا یک ماموریت داریم و آن معرفی توانمندی‌هایمان و توسعه آن است. ما بارها شکست خورده‌ایم و دوباره شروع کرده‌ایم . در واقع بیم و امیدها دیجی‌کالا را بزرگتر کرد که حالا تبدیل به بزرگترین شرکت ایکامرس کشور شده‌ایم. وقتی زن سوئدی کلارنا را بالاتر از ولوو و اسکانیا دید یعنی برندهای تکنولوژی راه خود را باز کرده‌اند و برندهای این حوزه فرصتی فرامرزی پیش رو دارند.

هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا همچنین در پاسخ به پیوست درباره تغییرات استراتژی گروه دیجی‌کالا پس از ورود همراه اول به عنوان سرمایه‌گذار گفت:همکاری و سهامداری مشترک ما با همراه اول به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور ایران و خاورمیانه با حدود صد میلیون نفر کاربر در کنار دیجی‌کالا با ده‌ها میلیون کاربر می‌تواند دستاوردهای سینرژیک داشته باشد و هم‌افزایی ایجاد کند.

او ادامه داد: امیدواریم بتوانیم سرویس‌های خلاقانه‌تر با ترکیب اپراتور و ایکامرس را به مشتریان خود عرضه کنیم .بنچمارک‌های زیادی هم در این باره در دنیا وجود دارند. بسیاری از اپراتورها کردند در حوزه سرویس‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اپراتورها سالهاست با این چالش مواجه هستند که تا ابد نمی‌توانند با فروش دیتا و پکیج‌های تماس تلفنی درآمدزایی کنند و مشاوران بین‌المللی هم همیشه به اپراتورها توصیه میکنند حوزه سرویس‌‌هاشان را به سرویس‌های دیجیتال بسط بدهند. اپراتورها معمولا در ساخت این سرویس‌ها در نزد خودشان و با توان خودشان خیلی محدودیت‌ها دارند و بسیاری از اپراتورها روی سرویس‌های موفق و بزرگ سرمایه‌گذاری می‌کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.