متا روش برچسبگذاری محتواهای ویرایش شده با هوش مصنوعی را به روز کرد
متا روش برچسبگذاری محتوایی را که با هوش مصنوعی ویرایش شده است، در اینستاگرام و فیسبوک بهروزرسانی میکند.
متا میگوید برچسب هوش مصنوعی (AI Info) دیگر بهطور مستقیم زیر نام کاربر نمایش داده نمیشود، بلکه در منویی در بالای سمتراست تصاویر و ویدیوهای ویرایششده با هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت.
کاربران میتوانند با کلیک روی منوی AI Info، درصورت وجود اطلاعات مربوطبه هوش مصنوعی، جزئیات ویرایشهای انجامشده را مشاهده کنند. پیشاز این، متا برچسب مذکور را روی تمام محتواهای مرتبط با هوش مصنوعی اعمال میکرد؛ بدونتوجه به اینکه این محتوا کمی با ابزاری مانند فتوشاپ ویرایش یا کاملاً با هوش مصنوعی تولید شده باشد.
طبق اعلام متا، این شرکت تغییرات جدید در برچسبهای هوش مصنوعی را با هدف بازتاب بهتر میزان استفاده از هوش مصنوعی در تصاویر و ویدیوهای پلتفرمهایش انجام داده است.
پساز آنکه برچسب قبلی متا با عنوان Made with AI بهدلیل برچسبگذاری اشتباه عکسهای واقعی با انتقاد عکاسان و سازندگان محتوا مواجه شد، این شرکت در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) AI Info را معرفی کرد.
متا در بهروزرسانی AI Info اعلام کرد: «ما همچنان برچسب AI Info را برای محتواهایی که تشخیص میدهیم با ابزار هوش مصنوعی تولید شدهاند، نمایش خواهیم داد. این برچسب همچنان نشان میدهد دلیل تشخیص محتوا بهعنوان ساختهشده با هوش مصنوعی، سیگنالهای اشتراک گذاشتهشده ازطرف پلتفرمها بوده یا کاربر خودش به این موضوع اشاره کرده است.» طبق اعلام غول رسانههای اجتماعی جهان، تغییرات جدید از هفتهی آینده اعمال خواهند شد.سیگنالهای اشتراک گذاشتهشده ازطرف پلتفرمها که متا به آن اشاره میکند، به سیستمهای فرادادهای مثل C2PA ادوبی اشاره دارد که میتواند روی محتوای ساختهشده با ابزارهای هوش مصنوعی مولد اعمال شود. سیستمهای مشابه دیگری نیز وجود دارند، مانند واترمارکهای دیجیتال SynthID که گوگل میگوید روی محتواهای تولیدشده با ابزارهای هوش مصنوعی خود اعمال میکند.
حذف کامل برچسبهای هوش مصنوعی از تصاویر واقعی که دستکاری شدهاند، احتمالاً تشخیص فریب کاربران را بهخصوص با پیشرفت روزافزون ابزارهای ویرایش هوش مصنوعی دردسترس روی گوشیهای هوشمند جدید، دشوارتر کند.