هوش مصنوعی

September 14, 2024
17:29 شنبه، 24ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173658

ایتالیا آموزش به کمک هوش مصنوعی در مدارس را آزمایش می‌کند

منبع: Digiato

کشور کهن قاره اروپا قصد دارد از هوش مصنوعی در زمینه تحصیل استفاده کند. ایتالیا درحالی هوش مصنوعی را در مدارس خود معرفی می‌کند که «جورجیا ملونی»، نخست‌وزیر این کشور، راه‌های جدیدی را برای ازبین‌بردن شکاف مهارت‌های دیجیتال این کشور با سایر اعضای اتحادیه اروپا بررسی می‌کند.

به گزارش رویترز، «جوزپه والدیتارا»، وزیر آموزش و پرورش ایتالیا، می‌گوید که این هوش مصنوعی در چهار منطقه و 15 کلاس درس آزمایش می‌شود تا در صورت موفقیت، بعداً در کشور گسترش یابد. والدیتارا به کانال خبری TGcom24 گفت ابزارهای هوش مصنوعی روی تبلت‌ها و رایانه‌های کلاس درس به‌عنوان دستیار مجازی عمل خواهند کرد و می‌توانند یادگیری را برای دانش‌آموزان آسان‌تر کنند. این امر همچنین به معلمان کمک می‌کند تا روش‌های بهتری را برای آموزش به کار بگیرند.

بااین‌حال، فعلاً جزئیات کمی در مورد این برنامه ارائه شده است. دفتر والدیتارا هنوز نام مدارسی را که این فناوری جدید را آزمایش می‌کنند و کارکرد آن را توسعه می‌دهند، تأیید نکرده است.

دلایل دولت ایتالیا برای استفاده از هوش مصنوعی در تحصیل دانش‌آموزان
براساس گزارش آژانس آمار اتحادیه اروپا، یورواستات، ایتالیا یکی از بدترین نمرات مهارت‌های دیجیتال پایه را در بین 27 عضو اتحادیه اروپا دارد و تنها از لتونی، لهستان، بلغارستان و رومانی بهتر است.

فشار استفاده از هوش مصنوعی در مدارس ایتالیا درحالی صورت گرفته است که وزیر آموزش این کشور، استفاده از گوشی در کلاس‌های درس را حتی برای اهداف آموزشی نیز ممنوع کرده است.

براساس داده‌های OECD، تلاش‌های گذشته ایتالیا برای دیجیتالی‌کردن مدارس ازجمله در طول همه‌گیری کووید، تا حدودی به دلیل سن بالای کادر آموزشی دشوار بود؛ تقریباً نیمی از کادر آموزش این کشور بالای 50 سال سن داشتند و همین موضوع دیجیتالی‌کردن مدارس را سخت کرده بود.

نخست‌وزیر این کشور هوش مصنوعی را به یکی از موضوعات اجلاس G7 امسال که به میزبانی ایتالیا برگزار شد، اختصاص داده بود. رهبران کشورهای اروپایی در بیانیه پایانی خود گفتند که «همکاری‌شان را برای استفاده از مزایا و مدیریت خطرات هوش مصنوعی عمیق تر خواهند کرد».

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.