رسانه‌های اجتماعی

September 15, 2024
19:32 یکشنبه، 25ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173727

ایکس ذیل قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا قرار نمی‌گیرد

منبع: Digiato

ظاهراً احتمال اینکه شبکه اجتماعی X تحت قوانین مهم فناوری اتحادیه اروپا قرار بگیرد، کم است؛ زیرا این شرکت معیارهای لازم برای قرارگرفتن ذیل گروه دروازه‌دارها را برآورده نمی‌کند. هدف قوانین فناوری اتحادیه اروپا مهار قدرت شرکت‌های فناوری بزرگ است.

به گزارش رویترز، ازآن‌جایی‌که شبکه اجتماعی X شاخصه‌های قبلی را مبنی بر اینکه ممکن است مجبور باشد با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) مطابقت پیدا کند، انکار کرد، کمیسیون اروپا در ماه مه تحقیقاتی را درمورد این شرکت آغاز کرد. قانون DMA بایدها و نبایدهای سختی علیه شرکت‌ها اعمال می‌کند.

شبکه اجتماعی ایکس می‌گوید در جایگاه دروازه مهم مشاغل و مصرف‌کنندگان، واجد شرایط این قوانین نیست.

براساس DMA، شرکت‌هایی با بیش از 45 میلیون کاربر فعال ماهانه و 75 میلیارد یورو (83 میلیارد دلار) سرمایه بازار دروازه‌دار طبقه‌بندی می‌شوند. آن‌ها باید برنامه‌های پیام‌رسان خود را با رقبا سازگار کنند و به کاربران اجازه دهند، تصمیم بگیرند کدام برنامه‌ها را از قبل روی دستگاه‌های خود داشته باشند. آن‌ها همچنین اجازه ندارند خدمات خود را بر رقبا ترجیح دهند یا هنگام حذف نرم‌افزارها یا برنامه‌های ازپیش‌نصب‌شده مانع کاربران بشوند.

کمیسیون اروپا که گفته بود تحقیقاتش را طی 5 ماه به پایان می‌رساند، فعلاً از اظهارنظر دراین‌باره خودداری کرده است.

چالش شبکه اجتماعی X با قانون DSA
چالش‌های بزرگ‌تر شبکه اجتماعی X مربوط به قانون خدمات دیجیتال (DSA) است که به‌تازگی تصویب شده. این قانون پلتفرم‌های آنلاین بزرگ را ملزم می‌کند برای مقابله با محتوای آنلاین غیرقانونی و مضر اقدامات بیشتری انجام دهند؛ در غیر این‌ صورت، تا 6 درصد از گردش مالی سالانه جهانی خود با جریمه‌ می‌شوند.

باید منتظر ماند و دید شبکه اجتماعی ایکس می‌تواند از این 2 چالش سربلند بیرون بیاید یا خیر. بااین‌حال اتحادیه اروپا قوانین سفت‌وسختی دارد که شرکت‌ها به‌راحتی نمی‌توانند از آن اجتناب کنند و اتحادیه نیز جریمه‌های سنگینی برای شرکت‌های خاطی در نظر می‌گیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.