امنیت

امینت

تلفن همراه

خبر اول

فناوری اطلاعات

September 17, 2024
20:03 سه شنبه، 27ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173919

عصر امروز بیش از 2750 نفر در انفجار همزمان پیجر در لبنان زخمی و 8 نفر شهید شدند

وزیر بهداشت لبنان از شهادت ۸ نفر و زخمی شدن حدود ۲۷۵۰ نفر در انفجار دستگاه‌های پیجر در این کشور خبر داد.

وال استریت ژورنال نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دستگاه‌های ارتباطی هدف قرار گرفته در لبنان بخشی از محموله جدیدی بود که حزب‌الله اخیرا دریافت کرده است.

ایرنا نوشت وزیر بهداشت لبنان از شهادت ۸ نفر و زخمی شدن حدود ۲۷۵۰ نفر در انفجار دستگاه‌های پیجر در این کشور خبر داد.

به گزارش شبکه الجزیره، «فراس الأبیض» وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که در نتیجه انفجار دستگاه‌های پیجر در چند نقطه این کشور، تاکنون ۸ نفر از جمله یک دختر بچه به شهادت رسیدند.

الأبیض افزود که حدود ۲۷۵۰ نفر نیز در این انفجارها زخمی شده‌اند که حال ۲۰۰ نفر از آن‌ها وخیم است و مجروحان در ۱۰۰ بیمارستان در حال درمان هستند.

در همین ارتباط «زیاد مکاری» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان گفت: دولت لبنان تجاوز وحشیانه اسرائیل را محکوم می‌کند و این نقض حاکمیت لبنان است.

وی از سازمان ملل متحد خواست تا به مسئولیت خود در این خصوص عمل کند.

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان همچنین از تماس با برخی کشورها و سازمان ملل در این خصوص خبر داد.

رسانه‌ها عصر امروز سه‌شنبه- ۲۷ شهریور ۱۴۰۳- از منفجر شدن چند دستگاه ارتباطی (پیجر) در چند منطقه لبنان خبر دادند.

در همین ارتباط خبرگزاری آمریکا آسوشپتدپرس در خصوص علت این انفجارها نوشت: پیجرهای جدیدی که همراه اعضای حزب الله بوده دارای باتری های لیتیومی بودند که ظاهرا منفجر شده اند.

وال استریت ژورنال نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دستگاه‌های ارتباطی هدف قرار گرفته در لبنان بخشی از محموله جدیدی بود که حزب‌الله اخیرا دریافت کرده است.

این رسانه آمریکایی به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله گزارش داد: برخی افراد احساس کردند دستگاه ها داغ شده و قبل از انفجار از شر آنها خلاص شدند.

 

اولین بیانیه حزب الله لبنان در واکنش به انفجار دستگاه های پیجر
در حدود ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام که به “پیجر” معروف هستند و در اختیار تعدادی از کارکنان واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله قرار داشتند، منفجر شدند. این انفجارهای علتی نامعلوم تاکنون منجر به شهادت یک کودک و دو برادر و مجروح شدن تعداد زیادی شده است

به گزارش شبکه شرق، حزب الله لبنان در واکنش به انفجار دستگاه‌های پیجر اولین بیانیه‌ خود صادر کرد.

حزب الله ابنان در واکنش به انفجار دستگاه‌های پیجر بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است: در حدود ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۱۷-۰۹-۲۰۲۴، تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام که به “پیجر” معروف هستند و در اختیار تعدادی از کارکنان واحد‌ها و مؤسسات مختلف حزب‌الله قرار داشتند، منفجر شدند. این انفجار‌های علتی نامعلوم تاکنون منجر به شهادت یک کودک و دو برادر و مجروح شدن تعداد زیادی شده است.

در حال حاضر، دستگاه‌های تخصصی حزب‌الله در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای شناسایی علل این انفجار‌های هم‌زمان هستند. همچنین، دستگاه‌های پزشکی و بهداشتی در حال درمان مجروحین و مصدومین در چندین بیمارستان در مناطق مختلف لبنان می‌باشند.

از خداوند متعال رحمت برای شهیدانمان در راه قدس خواستاریم و برای مجروحین و مصدومین شفای عاجل طلب می‌کنیم. از اهالی محترم نیز می‌خواهیم که از شایعات و اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده‌ای که توسط برخی نهاد‌ها برای جنگ روانی به نفع دشمن صهیونیستی پخش می‌شود، دوری کنند. به‌ویژه اینکه این مسائل همراه با تهدید‌ها و بزرگ‌نمایی‌های دشمن صهیونیستی و ادعای تغییر وضعیت در شمال است.

ما تأکید می‌کنیم که مقاومت در تمامی سطوح و واحد‌های مختلف خود در بالاترین سطح آمادگی برای دفاع از لبنان و مردم پایدارش قرار دارد.

زخمی‌شدن سفیر ایران در لبنان در پی انفجار پیجر
یک منبع آگاه از زخمی‌شدن سفیر ایران در بیروت در پی انفجار پیجر خبر داد.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه خبر داد که بر اثر انفجار پیجر که در نزدیکی «مجتبی امانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان بوده، او به‌صورت سطحی مجروح شده و جراحت وارده خطرناک نیست.

خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در بیروت هم خبر داد سفیر ایران در گفت‌وگو با این رسانه از مساعد بودن حال خود خبر داده است.

عصر سه‌شنبه و در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی پیجر در لبنان، ده‌ها نفر از شهروندان این کشور مجروح شده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد این انفجارها در پی حمله سایبری به وقوع پیوسته و این حمله بیشتر مناطق لبنان را در بر گرفته است.

خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش کرد رژیم صهیونیستی به دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم در تعدادی از مناطق این کشور نفوذ کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام لبنانی گزارش کرد گمان می‌رود هدف قرار دادن وسایل ارتباطی نتیجه حمله رژیم صهیونیستی باشد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی مدعی شد بیش از ۱۰۰۰ نفر در لبنان در انفجار دستگاه‌های ارتباطی زخمی شدند.

همسر سفیر ایران در لبنان با انتشار توییتی از طریق اکانت توییتر رسمی همسرش نوشت: همسرم دکتر مجتبی امانی بر اثر انفجار پیجر در لبنان کمی زخمی شده اند اما الحمدلله حالشان خوب است و به خیر گذشته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.