تجارت الکترونیک

September 18, 2024
11:19 چهارشنبه، 28ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173950

باجه‌های تحویل و دریافت چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده به مشتریان در باجه‌های تحویل و دریافت پستی، متناسب با تغییرات نیاز مشتریان و متاثر از تحول الگوهای کسب‌وکار و نوع زندگی مردم طراحی شده گفت که با راه‌اندازی این باجه‌ها به دنبال ارائه راه‌حل‌های کاربردی برای چالش‌های صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط هستیم.

محمداحمدی- معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست- در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دلایل ایجاد این باجه‌ها در دفاتر پستی، اظهار کرد: گروهی از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط که روزانه تعداد محدودی مرسوله دارند، به دلیل هزینه‌های بالای جمع‌آوری (فرست‌مایل) ترجیح می‌دهند، خودشان مرسولات را به پست تحویل دهند. از طرفی فرآیند قبول مرسولات در باجه، تشریفات خاص خود را داشته و زمان‌بر است.

وی درباره مزایای باجه‌های دریافت، ادامه داد: در این باجه‌ها تسهیل‌گری و خدمات متنوعی ایجاد شده و مشتری با آماده‌سازی مرسولات از قبل، بدون انتظار در صف، خدمات را دریافت و هزینه‌ها از طریق کیف پول الکترونیکی پرداخت می‌شود.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، با اشاره به ضرورت ساده‌سازی دریافت خدمات، به پروژه طراحی و تولید لیبل‌های پری‌پرینت به عنوان یکی دیگر از خدمات زیرمجموعه باجه‌های دریافت اشاره کرد که در راستای شعار هر کسب‌وکار، یک باجه قبل پست، با همکاری بخش خصوصی رونمایی خواهد شد.

احمدی همچنین درباره خدمات باجه‌های تحویل گفت: بخشی از خدمات باجه تحویل، همان خدماتی است که پیشتر در باجه‌های معطله ارائه می‌شد. اما عنوان باجه معطله منفی بوده و با خدمات آن تطابق نداشت در حالی که ظرفیت بسیار بالایی در ارائه خدمات ارزش‌افزوده پستی دارند.

وی ادامه داد:علاوه بر خدمات سنتی باجه‌های معطله، خدمات تحویل در نقطه پستی (پودو)، انواع خدمات بازتوزیع، خدمات انبارداری و … در باجه‌های دریافت ارائه می‌شود.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با اشاره به نیاز شرکت‌های تجارت الکترونیک به خدمات جدید، طراحی و ارائه خدمات تغییر سفارش و بازتولید مرسولات تجارت الکترونیک که به هر دلیل امکان توزیع نداشته‌اند، برای نشانی جدیدی در شهر مقصد، به عنوان یکی دیگر از خدمات باجه‌های تحویل اشاره کرد.

احمدی اضافه کرد: راه‌اندازی باجه دریافت – تحویل، به دنبال ارائه راه‌حل‌های کاربردی برای چالش‌های صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و مشتریان پست است و به مرور خدمات دیگر به آن اضافه می‌شود.

وی در پایان گفت: بازه زمانی ارائه خدمات در این باجه‌ها خارج از چارچوب ساعات اداری تعریف می‌شود و متناسب با شرایط محل قرار گرفتن دفاتر و مراجعه مردم، تا ساعات شبانه خواهد داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.