هوش مصنوعی

September 19, 2024
11:49 پنجشنبه، 29ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173990

آپدیت بزرگ یوتیوب با هوش مصنوعی

منبع: Zoomit

هوش مصنوعی به‌تدریج وارد عرصه‌ی تولید محتوا در یوتیوب می‌شود تا از نوشتن عنوان تا ساخت تصویر کاور ویدئو به یوتیوبرها کمک کند.

یوتیوب در رویداد Made on YouTube مجموعه‌ای از ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی را معرفی کرد؛ ازجمله چند ویژگی که ممکن است نحوه‌ی ساخت ویدئوهای سازندگان و موضوع و محتوای ویدئوهای تولیدشده را تغییر دهد.

اولین ویژگی تب جدید الهام (Inspiration) در یوتیوب استودیو است که یوتیوب در چند ماه گذشته به‌طور محدود آن را آزمایش کرد. این تب به یوتیوبر پیشنهاد می‌دهد که چه نوع محتوایی تولید کند و می‌تواند موضوع و عنوان و حتی تصویر کوچک (Thumbnail) را ارائه کند و طرح کلی و سناریو ویدئو را بنویسد. یوتیوب ویژگی الهام را به‌عنوان ابزار مفیدی برای طوفان فکری معرفی می‌کند.

پس از اینکه الهاماتی از هوش مصنوعی دریافت کردید، به‌کمک Veo، مدل ویدئویی بسیار قدرتمند دیپ‌مایند که اکنون در یوتیوب شورتس ادغام شده است، می‌توانید ویدئوهای خود را بسازید. علاوه‌براین، می‌توانید ویدئوهای کاملی با وئو را بسازید؛ اما فقط کلیپ‌هایی به طول حداکثر ۶ ثانیه.

وئو به‌طور مستقیم در ویرایشگر شورتس معمولی ادغام شده است. کلیپ‌ها با ابزار SynthID دیپ‌مایند واترمارک‌‌گذاری می‌شوند و علامتی که نشان می‌دهد محتوا با هوش مصنوعی تولید شده است، روی ویدئو قرار می‌گیرد.

این ویژگی‌ها به‌آرامی در حال راه‌اندازی هستند و باید در اواخر ۲۰۲۴ یا اوایل سال آینده برای یوتیوبرها مشهود باشند. ویژگی‌های دیگری از هوش مصنوعی نیز به یوتیوب اضافه می‌شود. برای مثال، دوبله‌ی خودکار این پلتفرم که ویدئوها را به چند زبان ترجمه می‌کند، به زبان‌های بیشتری خواهد آمد. علاوه‌براین، یوتیوبرها خواهند توانست ازطریق ابزارهای هوش مصنوعی در بخش جدید کامیونیتی، با طرفداران خود تعامل کنند.

هوش مصنوعی امکانات شگفت‌انگیزی برای تولید راحت‌تر محتوا دراختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما ممکن است به‌زودی شاهد موجی از سناریوهای نوشته‌شده و حتی ویدئوهای تولیدشده با هوش مصنوعی باشیم که همگی به‌نوعی شبیه به یکدیگر به‌نظر می‌رسند.

بیشتر ویژگی‌های جدید می‌توانند ابزارهایی مفید یا میان‌برهایی برای تولید محتوای بی‌کیفیت باشند و هر خالق محتوا باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد این ابزارها چه کارایی داشته باشند. یوتیوب اطمینان دارد که هوش مصنوعی می‌تواند کار یوتیوبرها را آسان‌تر کند و شاید آن‌ها را به تولید بیشتر وادارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.