تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 24, 2024
18:07 سه شنبه، 3ام مهرماه 1403
کد خبر: 174378

رئیس سازمان نصر کشور: بخش خصوصی باید ترکیب آموزش و فناوری را هدایت کند

به مناسبت روز جهانی فناوری‌های آموزشی، نشست تخصصی آینده آموزش با نوآوری‌های دیجیتال با حضور عضو کمیسیون آموزش مجلس، اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، هیات رئیسه اتاق تهران و جمعی از فعالان اکوسیستم فناوری در حوزه آموزش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، علی حکیم جوادی،‌ رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نشست هم‌اندیشی آینده آموزش با نوآوری‌های دیجیتال که با همکاری سازمان نصر کشور و اتاق بازرگانی تهران برگزار شد گفت: مهارت‌محور بودن آموزش‌ها بیش از هر زمانی اهمیت دارد چون در آینده شغل‌هایی مورد نیاز خواهد بود که اکنون با سطح علمی امروز نه تنها آشنایی نداریم بلکه نمی‌توانیم خیلی دقیق نقشه راه آنها را تعیین کنیم. همانطور که در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، تحول دیجیتال در آموزش رخ داد و برگزاری کلاس‌های مجازی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تاحدی سطح آموزش مناسب را فراهم کرد.

حکیم جوادی اضافه کرد: با وجود اینکه امکانات مورد نیاز در آن بازه زمانی فراهم شده بود، در این بازه هیچ استفاده‌ای نمی‌شود و دوباره به روش‌های سنتی بازگشتیم. در اصل قدم بعدی را برنداشتیم، الان زمانی است که از چت‌بات‌ها برای هوشمندسازی آموزش استفاده کنیم. در این میان دانشگاه‌ها به عنوان واسطه در انتقال نسل متخصص با سواد و مهارت فناوری باید عملکرد خود را تعییر دهد.

وی تاکید کرد: نظام صنفی و اتاق بازرگانی به عنوان نهادهایی که می‌توانند با مجلس، دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی تعامل کنند، باید مساله ترکیب فناوری و آموزش در این بازه زمانی را روشن کنند.

رئیس سازمان نصر کشور در ادامه خبر از ساماندهی فریلنسرها در این سازمان داد و گفت: رسمیت بخشیدن به بحث فریلنسرها از موضوعات مهم امروز است و فعالیت رسمی آنان می‌تواند باعث استفاده بیشتر از تجربیات آنها در بازار کار و گسترش بخشیدن این فعالان شود.

هنوز درگیر مسائل ابتدایی هستیم
عمران عباس کالی، عضو کمسیون آموزش مجلس، نیز در این نشست با اشاره به چالش‌های موجود فناوری و آموزش کشور و تلفیق آنها با یکدیگر گفت: برای تسریع فرآیند موضوع‌هایی از این قبیل که با سرعت بسیار بالایی رشد می‌کنند، نباید منتظر نهادهای تصمیم‌گیرنده و قانونگذار ماند. ما همچنان درگیر مشکلاتی چون کمبود ۱۷۵ هزار نفری نیروی انسانی در ساختار آموزش هستیم و برای حل ابتدایی‌ترین مسائل حوزه آموزش دچار مشکل هستیم.

ساختار آموزش نیاز به تغییر بنیادین دارد
نصرالله جهانگرد عضو هیات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست گفت: سند آموزش‌وپرورش با سند توسعه کشور هم‌خوانی ندارد و این نهاد برای اینکه کشور بتواند برنامه راهبردی خود را در راستای توسعه پیش ببرد و به نظام پیش‌بینی شده خود دست یابد، آموزش سرمایه انسانی مسلط به تکنولوژی باید در اولویت قرار گیرد.

جهانگرد افزود: یکی دیگر از مواردی که نیاز به تغییر بنیادی در ساختار آموزش‌وپرورش دارد، اقتصاد آموزشی است. با حذف هزینه‌های نه‌چندان مفید، این سطح از آموزش همچنان نصیب قشر سطح بالای جامعه می‌شود در حالی که می‌توان با برنامه‌ریزی بهینه از بودجه‌ آموزش‌وپرورش از روش‌های فناورانه و نوآورانه در آموزش استفاده کرد و به عدالت توزیعی نظام آموزشی نزیک شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.