هوش مصنوعی

September 26, 2024
17:45 پنجشنبه، 5ام مهرماه 1403
کد خبر: 174528

اخراج هزاران کارمند سیسکو به دلیل سرمایه‌گذاری بیشتر در هوش مصنوعی

منبع: همکاران سیستم

اگرچه سیسکو در سال گذشته سود خالص معادل 10.3 میلیارد دلار را از آن خود کرد، ولی تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد این شرکت تصمیم داد 5500 کارمند خود را به عنوان بخشی از تلاش گسترده برای افزایش سرمایه گذاری در عرصه هوش مصنوعی اخراج کند.

این کمپانی به مجموعه‌ای از دیگر شرکت‌ها از جمله مایکروسافت و Intuit سازنده فناوری TurboTax پیوسته است که از فناوری هوش مصنوعی به عنوان توجیهی برای اخراج گسترده کارمندان استفاده کرده‌اند.

خبر اخراج کارمندان سیسکو این هفته در اطلاعیه‌ای در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منتشر شد و طی آن مشخص شد این شرکت قصد داد 7 درصد از تمامی کارمندان خود را بیرون کند.

«چاک رابینز» مدیرعامل سیسکو در بیانیه کوتاه پیرامون اخراج کارمندان پنج بار از عبارت «هوش مصنوعی» استفاده کرد و تلاش‌های شرکت را برای ادامه رقابت‌ها در این عرصه برجسته‌تر از هر زمان دیگر نشان داد.

سیسکو اوایل سال جاری میلادی نیز در اقدامی دیگر 4 هزار کارمند معادل 5 درصد کل نیروهای کاری خود را اخراج کرد و توضیح داد در سیاست‌ گذاری‌های جدید خود قصد دارد ساختار داخلی را بازسازی کند و امکان سرمایه گذاری بیشتر در حوزه‌های دارای اولویت کلیدی را فراهم آورد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.