خبر اول

رگولاتوری

September 28, 2024
17:05 شنبه، 7ام مهرماه 1403
کد خبر: 174585

رگولاتور سابق: افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت به رشد شرکت زیرساخت کمک کرد

ICTna.ir – رییس سابق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: یک اتفاق خوب سال گذشته اصلاح تعرفه‌ها بود که بعد از حدود شش سال افزایش ۳۴ درصدی در تعرفه اینترنت و VPLS صورت گرفت.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، امیر محمدزاده لاجوردی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان تنظیم مقررات افزود: افزایش تعرفه‌ها موجب شد به شرکت ارتباطات زیرساخت کمک شو و همچنین بتواند تاثیر مثبتی در درآمد اپراتورها داشته باشد.

او اظهار داشت: درآمد همراه اول در سال ۹۹ رقم ۲۵ همت بوده است و در سال ۱۴۰۲ به ۶۰ همت رسید و همزمان هم شرکت ارتباطات زیرساخت و هم همراه اول درآمدشان ۲.۵ برابر شد. بنابراین شرکت ارتباطات زیرساخت در حوزه افزایش درآمدش عقب‌ماندگی نسبت به رشد سایر اپراتورها نداشته است و شاخص‌ها هم در همه حوزه‌های اینترنت، آی‌پی، ترانزیت و همه ظرفیت‌ها دو برابر شد که اتفاقات خوب و برجسته‌ای است.

لاجوردی اظهار داشت: در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پروانه UNSP را صادر کردیم که پروانه اپراتورها تا سال ۱۴۰۱۰ اعتبار دارد.
او افزود: در پروژه فیبر هم اتفاق خوبی افتاد که امیدوارم چون قانون شده و در قانون برنامه هفتم توسعه آمده است با سرعت بیشتری نسبت به آنچه در یک سال و نیم گذشته رخ داد، کار پیش برود.

لاجوردی گفت:‌ در رگولاتوری مرکز رسیدگی به شکایات وجود دارد که در سال ۹۹ تعداد شکایت‌ها به ازای هر ۱۰۰ هزار مشترک، حدود ۱۵۷ شکایت بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۲۵ شکایت رسید.

او افزود: در حوزه اینترنت نیز در سال ۹۹ به ازای هر صد هزار مشترک ۱۰۷ شکایت داشتیم که در انتهای ۱۴۰۲ به ۴۹ شکایت کاهش یافت.
رییس سابق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سعی کردیم خدمات را محدود به حوزه ارتباطات نکنیم و تلاش کردیم به سایر حوزه‌های خدماتی به ویژه خدمات فناوری اطلاعات هم ورود کنیم.

او افزود: بحث پروانه پیام‌رسان‌ها در سال ۹۶ موضوع باقی مانده بود که امیدواریم اقدام انتهایی آن هم در دوره جدید رگولاتوری به ثمر برسد.
لاجوردی گفت: اپراتورهای ارتباطی در این دوره انصافا خیلی همراهی کردند و سختی‌ها و سخت‌گیری‌های ما را تحمل کردند . البته ما هم تلاش کردیم و در قالب صندوق و حساب فیبر از آنها حمایت کردیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.