تبلت

تلفن همراه

September 28, 2024
18:41 شنبه، 7ام مهرماه 1403
کد خبر: 174629

اپل پس از هواوی، رتبه دوم سهم بازار تبلت‌های چین را تصاحب کرد

منبع: Digiato

تسلط هواوی در بازار تبلت‌های چینی قوی‌تر از همیشه شده است. براساس گزارشی تازه، غول فناوری چینی در سه‌ماهه‌ای دیگر توانست در فروش تبلت از اپل پیشی بگیرد.

به گزارش Canalys، هواوی در سه‌ماهه دوم 2024 بیش از 20.5 میلیون تبلت را در چین فروخته است که به معنای کسب 26 درصد سهم بازار است. این موضوع نه‌فقط جایگاه برتر هواوی را تضمین می‌کند، بلکه نشان‌دهنده رشد قابل‌توجه 66 درصدی سال‌به‌سال این شرکت است.

این موفقیت احتمالاً به استراتژی عرضه وسیع تبلت‌های جدید هواوی نسبت داده می‌شود. به‌ نظر می‌رسد محصولات سری MatePad، ازجمله تبلت MatePad Pro 12.2 که مجهز به نمایشگر دولایه اولد است، به‌خوبی توانسته توجه مصرف‌کنندگان چینی را جلب کند.


اپل، باوجود سهم بازار مشابه هواوی (با فروش حدود 20.1 میلیون تبلت)، خود را در وضعیتی نه‌چندان مطلوب می‌بیند. شرکت مستقر در کوپرتینو با کاهش 14 درصدی رشد سالانه مواجه است که احتمالاً نشان‌دهنده تلاش برای همگام‌ شدن با بازار درحال‌توسعه تبلت‌های چینی است.

وقتی بازیکنان محلی مانند شیائومی و آنر را در نظر بگیرید، رقابت شدیدتر می‌شود. شیائومی با فروش 9.25 میلیون تبلت جایگاه سوم را از آن خود کرده است، آنر شاهد رشد چشمگیر 63 درصدی نسبت به سال گذشته بود و با 6.5 میلیون دستگاه در جایگاه چهارم قرار گرفت.

چنین روندی به‌وضوح رقابت روبه‌رشد در بازار تبلت چین را نشان می‌دهد. این افزایش رقابت به فروش کلی تبلت‌ها در چین نیز دامن زده است. براساس گزارش Canalys، بازار چین شاهد افزایش 20 درصدی فروش تبلت‌ها نسبت به سه‌ماهه گذشته بود که احتمالاً ناشی از تبلیغات آنلاین وسیع سازندگان تبلت است.

به‌ نظر می‌رسد تمرکز شرکت‌ها به‌سمت ویژگی‌های هوش مصنوعی تغییر کرده است. Canalys انتظار دارد سازندگان تبلت‌ها از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای تمایز محصولات خود و جذب مشتریان در بازار استفاده کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.