اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 29, 2024
12:05 یکشنبه، 8ام مهرماه 1403
کد خبر: 174668

گوگل: اکوسیستم تبلیغاتی ما ضدرقابتی نیست درعوض بسیار امن است

منبع: Zoomit

گوگل معتقد است که اکوسیستم تبلیغاتی کسب‌و‌کارش ضدرقابتی نیست و درعوض بسیار امن است.

بنابر گزارش ورج، گوگل از اکوسیستم تبلیغاتی خود دربرابر اتهاماتی مبنی‌بر تقلب تبلیغاتی دفاع کرد. وزارت دادگستری ایالات متحده گوگل را متهم کرد که با استفاده از موقعیت مسلط خود در بازار، کاربران را در اکوسیستم تبلیغاتی خود نگه می‌دارد و قوانین صنعت را کنترل می‌کند. گوگل ادعا می‌کند که رویکردش مفید و امن است و ارتباطی با تسلط بر بازار ندارد.

تقلب تبلیغاتی یکی از مشکلات بزرگ در تبلیغات دیجیتال است که شامل روش‌های فریبنده برای دست‌کاری معیارهای تبلیغاتی و سرقت بودجه‌های تبلیغاتی می‌شود. برخی از تکنیک‌های رایج تقلب تبلیغاتی شامل جعل دستگاه، جعل وب‌سایت و اپلیکیشن، تبلیغات مخفی و انباشت تبلیغات هستند.

تقلب تبلیغاتی در سال ۲۰۲۴ همچنان به‌عنوان تهدیدی بزرگ برای تبلیغات دیجیتال باقی‌ مانده است. طبق گزارش‌های اخیر، شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در سال ۲۰۲۴ با حدود ۱۰۰ میلیارد دلار ضرر به‌دلیل تقلب تبلیغاتی مواجه خواهند شد. با تغییرات سریع دنیای دیجیتال، کلاه‌برداران نیز پیشرفته‌تر و سازمان‌یافته‌تر شده‌اند و در برخی از مواقع نیز، از هوش مصنوعی برای ایجاد بات‌های تبلیغاتی فریبنده استفاده می‌کنند.

گوگل ادعا می‌کند که اکوسیستم بسته تبلیغاتی‌اش به کاهش تقلب و افزایش امنیت کمک می‌کند. این شرکت معتقد است که با کنترل بیشتر روی تبلیغات و داده‌های کاربران، می‌تواند از وقوع تقلب جلوگیری کند و تجربه‌ی بهتری برای کاربران فراهم آورد. با‌این‌حال، منتقدان بر این باورند که این رویکرد می‌تواند به کاهش رقابت و نوآوری در بازار منجر شود.

هرچند بازار تبلیغات گوگل منتقدکننده‌های جدی دارد، یکی از سازمان‌های نظارت بر تبلیغات می‌گوید که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، بات‌نت ۳ve کلاه‌برداری بزرگ تبلیغاتی آنلاین برای سرقت پول تبلیغات اجرا کرد. بنابر گزارش‌های منتشر‌شده، این طرح حدود یک‌میلیون آدرس IP را به‌خطر انداخت تا وب‌سایت‌های جعلی خود را شبیه به وب‌سایت‌هایی جلوه دهد که ترافیک واقعی تولید می‌کنند. گوگل به کسب‌و‌کارهای آسیب‌دیده حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار غرامت داد؛ هرچند ازنظر قانونی، این شرکت نباید این پول را پرداخت می‌کرد.

این سازمان نظارت بر تبلیغات تأکید می‌کند که گوگل به‌جای حذف رقبای خود، تلاش کرده است به آن‌ها کمک کند. او می‌گوید که پس از ماجرای ۳ve، گوگل متوجه شد که می‌تواند یکی از دو مسیر تمرکز بر محافظت از تبلیغ‌دهندگان در پلتفرم خود یا کمک به پاک‌سازی تقلب در کل صنعت تبلیغات را انتخاب کند. این سازمان معتقد است که گوگل مسیر دوم را انتخاب و با شرکت‌های دیگر روی کد اسکریپتی به نام ads.txt همکاری کرد که از حملاتی به سبک ۳ve به‌شدت جلوگیری می‌کند.

درنهایت، این پرونده نشان‌دهنده‌ی مشکلات پیچیده‌ای است که در دنیای تبلیغات دیجیتال وجود دارد. از‌ یک‌ سو، شرکت‌هایی مانند گوگل تلاش می‌کنند تا با استفاده از فناوری‌های پیشرفته امنیت و کارایی را افزایش دهند. از‌ سوی‌ دیگر، نگرانی‌هایی درباره‌ی تسلط بیش‌از‌حد این شرکت‌ها بر بازار و کاهش رقابت وجود دارد. این موضوعات نشان‌دهنده‌ی نیاز بازار به ایجاد تعادل بین نوآوری و رقابت در صنعت تبلیغات دیجیتال است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.