هوش مصنوعی

October 1, 2024
17:17 سه شنبه، 10ام مهرماه 1403
کد خبر: 174795

سافت‌بانک ۵۰۰ میلیون دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری می‌کند

منبع: Zoomit

سافت‌بانک با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری قصد دارد در دور جدید تأمین مالی OpenAI شرکت کند.

گفته می‌شود Vision Fund متعلق به شرکت مخابراتی ژاپنی سافت‌بانک ۵۰۰ میلیون دلار در جدیدترین دور تأمین مالی شرکت هوش مصنوعی OpenAI سرمایه‌گذاری می‌کند. البته درحال‌حاضر سافت‌بانک و OpenAI از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرد‌ه‌اند.

طبق اعلام رویترز، OpenAI که در قلبِ جهش هوش مصنوعی قرار دارد، با ارائه‌ی اوراق قرضه‌ی قابل‌ تبدیل درحال جمع‌آوری ۶٫۵ میلیارد دلار سرمایه است.

طبق گزارش‌ها، اپل از مشارکت در دور بزرگ تأمین مالی OpenAI انصراف داده است؛ استارتاپ هوش مصنوعی‌ای که ارزش فعلی آن قبل‌ از سرمایه‌گذاری سافت‌بانک حدود ۱۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

به‌هرحال، ارزش‌گذاری نهایی OpenAI به این بستگی دارد که سازنده‌ی چت‌بات محبوب ChatGPT بتواند ساختار سازمانی خود را تغییر دهد و محدودیت سود برای سرمایه‌گذاران را حذف کند.

سرمایه‌گذاری سافت‌بانک در دور جدید تأمین‌ مالی OpenAI، اولین مشارکت شرکت ژاپنی در این استارتاپ هوش مصنوعی به‌شمار می‌رود. رویترز هفته‌ی گذشته نیز گزارش داد که OpenAI درحال کار روی برنامه‌ای برای بازسازی هسته‌ی کسب‌وکار خود به شرکت سهامی عام است که دیگر تحت کنترل هیئت‌مدیره‌ی غیرانتفاعی آن نخواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.