سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 2, 2024
16:40 چهارشنبه، 11ام مهرماه 1403
کد خبر: 174884

ویژگی Click To Do ویندوز ۱۱ پاسخ مایکروسافت به Circle To Search

منبع: Zoomit

مایکروسافت از قابلیت مشابه Circle To Search در اندروید برای ویندوز ۱‍۱ به‌نام Click To Do رونمایی کرد.

مایکروسافت از انتشار ویژگی نوآورانه‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌ نام Click To Do با هدف فراهم‌کردن امکان تحلیل پیشرفته‌ی محتوای صفحه‌نمایش برای ویندوز ۱۱ خبر داد. این قابلیت که فقط برای کامپیوترهای موسوم به کوپایلت پلاس در‌دسترس خواهد بود،‌ با ارائه‌ی قابلیت‌های زمینه‌محور، به افزایش بهره‌وری منجر خواهد شد.

به‌گزارش ویندوز‌سنترال، Click To Do عملکردی مشابه ویژگی Circle To Search در اندروید، اما با قابلیت‌های بیشتر دارد. کاربران با نگه‌داشتن کلید ویندوز و کلیک‌کردن با ماوس می‌توانند این ویژگی را فعال کنند. در این حالت، Overly یا پوشش هوشمندی روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود و محتوای صفحه را تحلیل می‌کند.

کاربرد‌های ابزار تازه‌ی ویندوز ۱۱، تنها به جست‌وجوهای ساده در اینترنت خلاصه نمی‌شود. زمانی‌که متنی انتخاب شود،‌ Click To Do می‌تواند پیشنهاد‌هایی مانند خلاصه‌نویسی یا بازنویسی متن را ارائه کند.

برای تصاویر نیز گزینه‌هایی مانند محو‌کردن پس‌زمینه یا حذف اشیاء در‌دسترس خواهد بود. به‌علاوه، ویژگی Click To Do به نوار جست‌وجوی اختصاصی در بالای صفحه برای انجام سریع جست‌وجو‌های مرتبط با محتوای صفحه مجهز است.

Click To Do با قابلیت پرسروصدای Windows Recall نیز ادغام شده و از فناوری مشابهی برای شناسایی محتوای صفحه استفاده می‌کند. ادغام این دو قابلیت پیشرفته، تجربه‌ای یکپارچه و بهبود کارایی کلی آن‌ها را نوید می‌دهد.

قابلیت‌های پیشرفته‌ی Click To Do به سخت‌افزار خاصی نیاز دارند. این ویژگی فقط روی کامپیوترهای موسوم به کوپایلت‌پلاس دارای واحد پردازش عصبی (NPU) با توان بیشتر از ۴۰ تاپس دردسترس خواهد بود. مایکروسافت قصد دارد از ماه‌جاری میلادی آزمایش این ویژگی را برای کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس آغاز کند و ارائه‌ی تدریجی آن از نوامبر (آبان و آذر) شروع خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.