استفاده پینترست از هوش مصنوعی مولد
پینترست به تازگی از فناوری هوش مصنوعی مولد برای تولید تصویر محصولات استفاده کرده است. در رویداد تبلیغکنندگان Pinterest Presents که روز سهشنبه برگزار شد، این شرکت ویژگیهای جدیدی را برای مجموعه Pinterest Performance+ معرفی کرد. این ویژگیها شامل خودکارسازی و هوش مصنوعی است و به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که پسزمینههای سفید، خالی یا ساده را به تصاویری جذاب با سبک زندگی متنوع تبدیل کنند.
این قابلیت که از همین روز آغاز به کار کرده، به تبلیغکنندگانی که میخواهند پینهای محصول خود را جذابتر کنند و کلیکهای بیشتری جذب نمایند، کمک شایانی خواهد کرد.
تبدیل تصاویر محصولات با استفاده از هوش مصنوعی ایدهای نیست که تنها مختص پینترست باشد؛ بلکه به سرعت به یکی از امکانات پایهای برای تبلیغکنندگان تبدیل شده است. تقریباً یک سال پیش، آمازون این فناوری را معرفی کرد و به تبلیغکنندگان اجازه داد تا پسزمینههای محصولات خود را توصیف کنند. گوگل نیز در همان زمان ابزارهایی را ارائه داد تا تغییر رنگها و صحنههای پسزمینه را به آسانی ممکن کند. حالا که تبلیغکنندگان به این قابلیتها عادت کردهاند، میتوانند همین کار را در پینترست نیز انجام دهند.
یکی از کاربران اولیه این فناوری، داروخانههای زنجیرهای در آمریکا بود که تجربهاش را در ۵۰ محصول مختلف آزمایش کرد. این خردهفروش توانست محصولاتش را بهصورت بومیتری در پینترست به نمایش بگذارد و بهجای اینکه فقط محصول را بهتنهایی نشان دهد، تصویر جذابتری ارائه کند. نتیجه این کار، افزایش ۵۵ درصدی نرخ کلیک و کاهش ۱۳ درصدی هزینه به ازای هر کلیک با استفاده از پسزمینههای تولیدشده توسط هوش مصنوعی بود.
پینترست همچنین اعلام کرده که ترکیب ویژگیهای هوش مصنوعی و خودکارسازی به تبلیغکنندگان کمک میکند تا کمپینهای خود را سریعتر راهاندازی کنند و ۵۰ درصد کمتر ورودی نیاز داشته باشند. تبلیغکنندگان میتوانند محصولات Pinterest Performance+ را بر اساس نیازهای خود تنظیم و ترکیب کنند. در آزمایشهای اولیه، پینترست شاهد کاهش ۶۴ درصدی هزینه به ازای هر اقدام و افزایش ۳۰ درصدی در نسبت موفقیت بود. همچنین، تبلیغکنندگان به ازای هر هزینه تبلیغاتی، ۱.۸ برابر بیشتر درآمد کسب کردند. این ویژگیها به تبلیغکنندگان کمک میکند تا کارهای خود را آسانتر و سریعتر انجام دهند و نتایج بهتری کسب کنند.