تلفن همراه

گوشی

October 4, 2024
14:56 جمعه، 13ام مهرماه 1403
کد خبر: 174941

آیفون SE 4 با پردازنده آیفون ۱۶، دوربین آیفون ۱۵ و شاسی آیفون ۱۴ عرضه می‌شود

منبع: Zoomit

بر اساس ادعای منبعی آگاه، آیفون SE 4 اپل اولین مودم اختصاصی این شرکت را دارد و از پردازنده‌ی آیفون ۱۶ استفاده می‌کند.

به باور افشاگران، اپل مدت‌ها است که روی نسل جدید آیفون SE کار می‌کند و اگر ادعاهای خبرگزاری بلومبرگ رنگ حقیقت به خود بگیرند، گوشی مورد بحث در اواخر زمستان امسال یا اوایل بهار سال آینده رونمایی خواهد شد. در فاصله‌ی باقی‌مانده تا رونمایی، وب‌سایت 9to5Mac اطلاعات جدیدی را از آیفون SE 4 فاش کرده است.

9to5Mac به نقل از منبع آگاهی که اطلاعات دقیقی درباره‌ی آیفون ۱۶ فاش کرده بود، می‌نویسد آیفون SE 4 برخلاف مدل فعلی ظاهر مدرنی خواهد داشت و شبیه آیفون ۱۴ خواهد بود. بدین ترتیب انتظار داریم آیفون جدید اپل لبه‌های تخت و پنل اولد و بریدگی نمایشگر (ناچ) داشته باشد. آیفون SE 4 با کدنام V59، همچون آیفون ۱۴ دارای نمایشگر ۶٫۱ اینچ با وضوح ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل خواهد بود.

آیفون SE 4 اولین گوشی از سری آیفون SE با فناوری فیس آی‌دی خواهد بود تا دوران تاچ آی‌دی در گوشی‌های اپل برای همیشه به پایان برسد. با وجود این، داینامیک آیلند (حفره‌ی کپسولی بالای نمایشگر که جایگزین ناچ شده است) فعلا به آیفون SE راه پیدا نمی‌کند.

افشاگران پیش‌تر گفته بودند که آیفون اس‌‌ای جدید با پشتیبانی از هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) عرضه می‌شود و حالا 9to5Mac با تأیید این ادعاها می‌گوید آیفون SE 4 همچون آیفون ۱۶ پردازنده‌ی A18 (با واحد گرافیکی ۵ هسته‌ای) و ۸ گیگابایت رم خواهد داشت.

آیفون SE 4 قرار است در بخش پشتی از دوربین عریض ۴۸ مگاپیکسلی و در بخش جلویی از دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کند (مشابه آیفون ۱۵). مطابق انتظار، نسل جدید آیفون SE بدون دوربین فوق عریض و تله‌فوتو عرضه خواهد شد.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آیفون SE 4، بهره‌مندی از اولین مودم 5G اختصاصی اپل خواهد بود. درحال‌حاضر هیچ‌یک از مدل‌های آیفون مودم اختصاصی ندارند و به مودم کوالکام مجهزند.

مودم اختصاصی اپل با کدنام Centauri به واحدهای وای‌فای، بلوتوث و جی‌پی‌اس نیز مجهز خواهد بود. به ادعای 9to5Mac، مودم اپل سازگاری سخت‌افزار و نرم‌افزار را افزایش می‌دهد و مصرف انرژی بسیار کمی دارد (خصوصا هنگام فعال‌شدن ویژگی Low Power Mode در آیفون).

9to5Mac می‌گوید که نسل جدید آیفون اس‌ای در «بهار ۲۰۲۵» رونمایی می‌شود. قیمت آیفون جدید اپل ممکن است بین ۴۵۹ دلار تا ۴۹۹ دلار باشد که گران‌تر از قیمت ۴۲۹ دلاری آیفون SE 3 است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.