رسانه‌های اجتماعی

October 5, 2024
22:39 شنبه، 14ام مهرماه 1403
کد خبر: 175012

افزایش مدت زمان ویدیوهای یوتوب Shorts به سه دقیقه

منبع: Digiato

تا‌امروز، ویدیوهای کوتاه یا شورتز (Shorts) در یوتوب حداکثر 60 ثانیه بودند اما این سرویس ویدیویی محبوب قصد دارد از 15 اکتبر (24 مهر) مدت آن‌ها را به 3 دقیقه افزایش دهد.

طبق توضیحات وب‌سایت یوتوب، این تغییر که بسیاری از تولیدکنندگان محتوا خواهان آن بودند، برای «همه‌جانبه‌ترکردن داستان‌سرایی در S‌hort‌s» اعمال خواهد شد. در بیانیه این شرکت آمده است:

«از 15 اکتبر، می‌توانید شورتز 3 دقیقه‌ای آپلود کنید. این یکی از ویژگی‌های درخواستی اصلی محتواسازان بوده؛ بنابراین خوشحالیم که انعطاف‌ بیشتری برای گفتن داستان در اختیار شما بگذاریم. این تغییر برای ویدیوهایی اعمال می‌شود که از نظر نسبت تصویر مربعی یا بلند هستند و روی هیچ ویدیوی که قبل از 15 اکتبر آپلود کرده‌اید، اعمال نمی‌شود. در ماه‌های آینده برای بهبود پیشنهاد شورت‌های طولانی‌تر تلاش می‌کنیم.»

سایر تغییرات یوتوب Shorts

تغییرات جزئی‌تر دیگری نیز برای یوتوب Shorts در نظر گرفته شده است؛ برای مثال، پلیر شورتز به‌زودی می‌تواند نظرات دیگران را مستقیم نمایش دهد و دیگر نیازی نیست کاربران وارد فید نظرات شوند. همچنین دکمه‌ها قرار است به‌شکل خطوط خالی نمایش داده شوند (دیگر پُر نیستند) تا بهتر دیده شوند و توضیحات ویدیوها فقط در یک خط نمایش داده می‌شود (تصویر بالا).

علاوه‌براین، یوتیوب برای اینکه کاربران بتوانند تجربه خود را بیشتر شخصی‌سازی کنند، قصد دارد گزینه‌ای با عنوان «نمایش کمتر Shorts» را به صفحه اصلی خود اضافه کند. با انتخاب این گزینه، به‌طور موقت ویدیوهای شورتس کمتری در فید Home شما نمایش داده خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.