هوش مصنوعی

October 5, 2024
23:14 شنبه، 14ام مهرماه 1403
کد خبر: 175052

رابط جدید ChatGPT معرفی شد

شرکت اوپن‌ای‌آی جدیدترین رابط ChatGPT موسوم به کانواس(Canvas) را برای پروژه‌های نوشتن و کدنویسی معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت اوپن‌ای‌آی(OpenAI) در حال آزمایش نسخه بتا یک رابط فضای کاری جدید برای ChatGPT به نام کانواس است.

این غول هوش مصنوعی از فضای کاری جدید ChatGPT در وبلاگ رسمی خود پرده‌برداری کرد و در حال حاضر برای کاربران ChatGPT Plus و Team در دسترس است. کاربران Enterprise و Edu نیز می‌توانند هفته آینده به آن دسترسی پیدا کنند.

کانواس که به معنای بوم نقاشی است، یک فضای رابط مجازی برای نوشتن و کدنویسی پروژه‌ها است که به کاربران اجازه می‌دهد در بخش‌های خاصی از پروژه با ChatGPT مشورت کنند.

طبق اعلام اوپن‌ای‌آی، یک پنجره جداگانه در کنار فضای چت اصلی باز می‌شود و کاربران می‌توانند نوشته یا کد را روی این «بوم» جدید قرار دهند و بخش‌هایی را برجسته کنند تا مدل روی آن تمرکز کند و مانند یک ویرایشگر کد را ویرایش یا بازبینی کند.

کانواس را می‌توان به صورت دستی با نوشتن عبارت «use canvas» در بخش درخواست باز کرد.

کانواس همچنین هنگامی که تشخیص دهد در جایی می‌تواند مفید باشد، می‌تواند به طور خودکار باز شود.

چند میانبر نیز وجود دارد که می‌توان از آنها برای نوشتن و کدنویسی پروژه‌ها استفاده کرد. کاربران می‌توانند از ChatGPT برای ویرایش‌های پیشنهادی، تنظیمات طول، تغییرات سطح خواندن و ایموجی‌ها در پروژه‌های نوشتن درخواست کنند.

کدنویس‌ها نیز می‌توانند از ChatGPT بخواهند خطوط خاصی از کد را بررسی کند، گزارش‌ها و نظرات را برای وضوح بیشتر اضافه کند، اشکالات را برطرف کند و کدنویسی را به زبان‌های مختلف مانند JavaScript، TypeScript، Python، Java، ++C یا PHP در حالت کانواس انجام دهد.

ویژگی کانواس ChatGPT را با دستیاران هوش مصنوعی دیگر که دارای فضاهای کاری مجزا هستند برای تمرکز بر روی بخش‌های خاصی از پروژه و مدل هوش مصنوعی مبتنی بر کدنویسی همسو می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.