سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 5, 2024
23:22 شنبه، 14ام مهرماه 1403
کد خبر: 175066

سامسونگ تولید سریع‌ترین حافظه SSD PCIe 5.0 را آغاز کرد

منبع: Digiato

سامسونگ به‌صورت رسمی اعلام کرده است که تولید سریع‌ترین حافظه SSD این شرکت برای کامپیوترهای شخصی آغاز شده است. این حافظه که از نوع PCIe 5.0 است، به‌صورت ویژه برای پشتیبانی از قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی بهینه خواهد بود.

براساس اعلامیه‌ای که روی خروجی وب‌سایت سامسونگ قرار گرفته است، سریع‌ترین حافظه SSD این شرکت PM9E1 نام دارد و بر مبنای استاندارد PCle 5.0 ساخته می‌شود. در ساخت این حافظه همچنین از معماری ۵ نانومتری اختصاصی سامسونگ و فناوری نسل هشتم V-NAND استفاده خواهد شد. این SSD قرار است بهترین عملکرد و بازدهی را میان محصولات مشابه سامسونگ داشته باشد.

این SSD برای پشتیبانی از فعالیت‌های هوش مصنوعی سطح بالا بهینه‌سازی شده است
حافظه SSD سامسونگ
یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اس‌اس‌دی PM9E1 بهینه‌سازی آن برای پشتیبانی از قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی در کامپیوترهای شخصی است. براساس ادعای سامسونگ، هدف از عرضه این محصول ارائه عملکرد قدرتمند و بهره‌وری انرژی ارتقایافته است که این کارت SSD را به گزینه‌ای مطلوب برای اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی روی کامپیوترهای شخصی تبدیل می‌کند.

یکی از نشانه‌های بهینه‌سازی اس‌اس‌دی PM9E1 برای پشتیبانی از هوش مصنوعی سرعت خواندن ۱۴.۵ گیگابایت‌برثانیه و سرعت نوشتن ۱۳ گیگابایت‌برثانیه‌ای آن است؛ به‌این‌ترتیب، سامسونگ مطمئن می‌شود این محصول می‌تواند فعالیت‌های هوش مصنوعی را در سطح بالا پشتیبانی کند.

سامسونگ همچنین ادعا می‌کند بهره‌وری انرژی این حافظه SSD بیش از ۵۰ درصد بهبود یافته است که می‌تواند عمر باتری طولانی‌تری برای کامپیوترهای شخصی به همراه داشته باشد.

اس‌اس‌دی PM9E1 در ظرفیت‌های ۵۱۲ گیگابایت، یک ترابایت، ۲ ترابایت و ۴ ترابایت در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. نسخه ۴ ترابایتی این اس‌اس‌دی برای کاربرانی که به حافظه‌های ظرفیت بالا برای ذخیره‌سازی فایل‌های حجیم مانند محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی، برنامه‌های سنگین و فیلم‌های با وضوح‌ بالا نیاز دارند، ممکن است گزینه‌ای ایده‌آل باشد.

سامسونگ اوایل ماه جاری نیز از سریع‌ترین SSD جهان با نام AM9C1 برای خودروها رونمایی کرده بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.