اپلیکیشن

تلفن همراه

October 5, 2024
23:26 شنبه، 14ام مهرماه 1403
کد خبر: 175071

امکان ساخت خودکار پلی‌لیست آفلاین روی اسپاتیفای

منبع: Digiato

اپلیکیشن استریم موسیقی اسپاتیفای از قابلیت جدیدی رونمایی کرده است که به‌صورت خودکار، برای زمان‌هایی که دستگاه به اینترنت دسترسی ندارد و امکان استریم آنلاین موسیقی فراهم نیست، لیست‌های پخش می‌سازد.

هوش ‌مصنوعی توانست تحول بزرگی در ساخت لیست‌های پخش در اسپاتیفای ایجاد کند و انتخاب قطعات موردعلاقه کاربران را با دقت بیشتری انجام دهد. اما اگر کاربر بخواهد هنگام دسترسی‌نداشتن به اینترنت بازهم بتواند آهنگ‌های دلخواه خود را بشوند، باید دستی آن‌ها را دانلود کند. اکنون اسپاتیفای ویژگی جدیدی دارد که حتی اگر اینترنت ناگهانی هم قطع شود، باز تعدادی از آهنگ‌ها برای گوش دادن آفلاین در اختیار کاربر قرار خواهند گرفت.

قابلیت جدید اسپاتیفای که با نام Offline Backup ارائه می‌شود، به‌شکل خودکار پلی‌لیستی با همین نام می‌سازد. آهنگ‌های داخل این لیست پخش شامل آخرین قطعات استریم‌شده در کنار مواردی است که در گذشته دانلود شده‌اند؛ درنتیجه نسبت به حالت عادی، حجم زیادی از حافظه را اشغال نمی‌کند. اسپاتیفای اعلام کرده این لیست به‌مرور بهبود پیدا می‌کند و آهنگ‌های موردعلاقه کاربر هم درون آن قرار می‌گیرد.

ازاین‌پس، لیست پخش Offline Backup هنگامی که دسترسی به اینترنت برقرار نباشد، به‌صورت خودکار در صفحه اصلی اپلیکیشن اسپاتیفای ظاهر می‌شود. البته کاربر باید از قبل، امکان گوش‌دادن به‌شکل آفلاین به موسیقی را درون تنظیمات برنامه، فعال کرده باشد. همچنین پیش از قطع‌شدن اینترنت، حداقل باید به پنج آهنگ گوش داده شده باشد تا این لیست پخش ایجاد شود. همچنین قابلیت جدید تنها برای کاربران انواع طرح‌های پریمیوم ارائه می‌شود و مشترکان رایگان اسپاتیفای از آن بی‌بهره خواهند بود.

از دیگر امکاناتی که در لیست پخش آفلاین در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، امکان فیلترکردن آهنگ‌ها براساس خواننده، ژانر و استایل است. اسپاتیفای گفته است تنظیماتی که کاربر اعمال‌کرده را در نظر خواهد گرفت و به‌مرور سعی می‌کند آهنگ‌هایی متناسب با سلیقه او به این لیست اضافه کند. اگر کاربر علاقه داشته باشد، می‌تواند لیست پخش آفلاین را به کتابخانه خود اضافه کند تا حتی هنگام اتصال به اینترنت هم بتواند سریع به آن دسترسی داشته باشد. بعضی از اپلیکیشن‌های رقیب مثل یوتوب موزیک هم چنین قابلیتی برای کاربران خود منتشر کرده‌اند، حتی امکانات بیشتر مثل انتخاب دقیق آهنگ‌ها توسط کاربر را فراهم می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.