گوگل به نتایج معتبر جستوجوهای کاربر، تیک آبی اضافه میکند
ویژگی تیک آبی در کنار برخی سایتها در نتایج جستوجوی گوگل میتواند در یافتن کسبوکارها و خدمات آنلاین معتبر کمک کند.
موتور جستوجوی گوگل به کاربران کمک میکند وبسایتهای مورد نظرشان را پیدا کنند، اما امکان دارد گاهیاوقات کاربر را به وبسایتهای غیرقابل اعتماد هدایت کند. اکنون این شرکت برای تشخیص آسانتر وبسایتهای معتبر، آزمایش ویژگی تأیید اعتبار در نتایج جستوجو را آغاز کرده است.
براساس اعلام ورج، برخی از کاربران هنگام جستوجو در وب با گوگل، تیک تأیید آبیرنگ در کنار لینکهای برخی سایتها مشاهده کردهاند. تاکنون این تیک تأیید برای وبسایتهای رسمی مایکروسافت، متا، اپیک گیمز، اپل، آمازون و اچپی ارائه میشد. بهنظر میرسد ویژگی آزمایشی جدید گوگل هنوز بهطور گسترده دردسترس نباشد و ظاهراً پس از تغییر حساب کاربری، تیکهای تأیید از نتایج جستوجو ناپدید میشوند.
سخنگوی گوگل در توضیح ویژگی آزمایشی تأیید نتایج جستوجو گفت: «ما بهطور مرتب ویژگیهایی را آزمایش میکنیم که در شناسایی کسبوکارهای قابل اعتماد آنلاین به خریداران کمک میکند و درحالحاضر، آزمایش کوچکی را با نمایش تیک تأیید در کنار برخی از کسبوکارها در گوگل اجرا میکنیم.»
هنگام قراردادن نشانگر ماوس روی تیک تأیید لینکها در نتایج جستوجوی گوگل، کادری به کاربر نمایش داده میشود که توضیح میدهد: «تیکهای آبی گوگل نشان میدهند که این کسبوکار همان کسبوکاری است که ادعا میکند. گوگل نمیتواند اعتبار سایت یا محصولات آن را تضمین کند.» بهنظر میرسد نشانهای تأیید لینکها در نتایج جستوجو بهمواردی مانند تأیید وبسایت، دادههای Merchant Center و بررسیهای دستی اشاره دارد.
هنوز مشخص نیست تیکهای تأیید در نتایج جستوجوی گوگل چقدر مفید خواهند بود. امیدواریم ویژگی مذکور مثل وضعیت تیک تأیید اکانتهای ایکس (توییتر سابق) به آشفتگی بزرگی تبدیل نشود.