پیام‌رسان

تلفن همراه

October 6, 2024
17:29 یکشنبه، 15ام مهرماه 1403
کد خبر: 175156

آپدیت جدید تلگرام با بازطراحی تماس‌های ویدیویی در آیفون

منبع: Zoomit

آپدیت جدید تلگرام با قابلیت‌های جذاب از جمله بازطراحی صفحه‌ی تماس‌های ویدیویی در iOS از راه رسید.

جدیدترین آپدیت پیام‌رسان تلگرام با قابلیت‌های تازه در بخش استارز و بازطراحی تماس‌های ویدیویی در آیفون منتشر شد.

براساس بیانیه‌ی رسمی تلگرام، کاربران اکنون می‌توانند به دوستان خود Gift بفرستند. دریافت‌کنندگان گیفت‌ها می‌توانند آن‌ها را در صفحه‌ی پروفایل خود نمایش دهند یا گیفت‌ را به تلگرام استارز تبدیل کنند. تلگرام استارز می‌تواند برای بسیاری از موارد استفاده شود، از جمله حمایت از سازندگان محتوا و خرید خدمات در مینی اپلیکیشن‌ها.

ارسال Gifts

قابلیت ارسال گیفت برای جمع‌آوری تلگرام استارز به‌کار می‌رود. کاربران می‌توانند با استفاده از آثار انیمیشنی و ایموجی‌های متحرک و پیام‌های سفارشی، مناسبت‌های خاص را به مخاطبان خود تبریک بگویند.

هنگامی که هدیه‌ی جدیدی دریافت می‌کنید، می‌توانید آن را در تب جدید Gifts در پروفایل خود نمایش دهید یا هدیه را دور بیندازید و مقداری از ستاره‌های آن را برای خرج کردن در جای دیگر، از جمله برای هدایای بیشتر، دریافت کنید.

مخفی‌کردن نام فرستنده در گیفت‌های تلگرام

هنگام ارسال هدیه، می‌توانید نام خود را مخفی کنید. گیرنده همچنان می‌داند که چه کسی آن را فرستاده است، اما اگر بخواهد هدیه را در پروفایل خود نمایش دهد، هیچ‌کس دیگری نام شما را نخواهد دید.

سیستم جدید احراز هویت برای کسب‌وکارها

با توجه به هزینه‌ی بالای تأیید شماره‌‌تلفن مشتریان برای کسب‌وکارها، از امروز، هر کسب‌وکار، اپلیکیشن یا وب‌سایتی می‌تواند کدهای تأیید را از طریق تلگرام ارسال و هزینه‌‌اش را در Fragment پرداخت کند. تلگرام‌ ادعا می‌کند ارسال کد تأیید از طریق این پیام‌رسان، سریع‌تر، ارزان‌تر، ایمن‌تر و راحت‌تر از پیامک یا سایر گزینه‌ها است.

کد تأیید فوراً داخل صفحه‌ی چت ویژه‌ای در تلگرام برای کاربران ارسال خواهد شد.

بازطراحی منوی ریپورت پیام‌

تلگرام می‌گوید هر روز، مدیران این پیام‌رسان میلیون‌ها قطعه محتوا را که ناقض قوانین تلگرام هستند، حذف می‌کنند. از سال ۲۰۱۵، تلگرام به کاربران امکان می‌دهد تا پیام‌های خلاف‌ قوانین را به مدیران گزارش دهند.

به‌گفته‌ی تلگرام، به منظور بهبود بیشتر توانایی مدیران در پردازش گزارش‌ها به‌صورت گسترده و قابلیت‌های هوش مصنوعی، منوی ریپورت پیام‌ها با گزینه‌های دقیق‌تر برای هر دسته به‌روزرسانی شده است.

فهرست دلایل گزارش‌دهی اکنون به‌صورت پویا از سرور به‌روزرسانی می‌شود که به تلگرام امکان می‌دهد تا مرتبط‌ترین دلایل ریپورت را در کوتاه‌ترین زمان پیشنهاد دهد و خود را با رویدادها و روندهای در حال توسعه در جهان تطبیق دهد.

بازطراحی رابط کاربری تماس‌ ویدیویی در iOS

تلگرام می‌گوید رابط کاربری تماس ویدیویی در iOS را بازطراحی کرده است تا عملکرد را افزایش دهد و شارژدهی گوشی آیفون را بهبود ببخشد.

پشتیبانی از پروتکل RTMP

تلگرام در سیستم‌عامل اندروید اکنون از پخش زنده با پروتکل RTMP پشتیبانی می‌کند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا با تولید یک کلید استریم و اتصال فید ویدیویی به اپلیکیشن‌های محبوب پخش زنده نظیر OBS Studio و XSplit Broadcaster، به‌صورت زنده محتوای خود را به اشتراک بگذارند.

پخش زنده با پروتکل RTMP در تمام نسخه‌های تلگرام در دسترس است. این ویژگی ابتدا در سال ۲۰۲۲ برای iOS و دسکتاپ معرفی شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.