تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

October 7, 2024
12:18 دوشنبه، 16ام مهرماه 1403
کد خبر: 175186

اپل ایده تولید حلقه هوشمند را کنار گذاشت

منبع: Digiato

حلقه‌های هوشمند نوع جدید محصولات پوشیدنی هستند که چند سال اخیراً به بازار عرضه شده‌اند و شرکت‌هایی مانند سامسونگ نیز با محصولاتی همچون گلکسی رینگ سعی در جلب نظر مشتریان دارند. اما به نظر می‌رسد اپل پروژه خودش برای ورود به این بازار را لغو کرده است.

به گزارش «مارک گرمن» از نشریه بلومبرگ، اپل بعد از چند سال تحقیق داخلی درباره عرضه حلقه‌ای هوشمند تصمیم گرفته این پروژه را به‌طورکلی کنار بگذارد و از برنامه‌های خودش صرف‌‌نظر کند. در گزارش گرمن آمده است دلیل اپل برای تصمیم این است که عرضه حلقه هوشمند می‌تواند به‌طور بالقوه فروش اپل واچ را کاهش دهد.

درحال‌حاضر، تمرکز اصلی اپل در بازار پوشیدنی‌ها روی اپل واچ است؛ بنابراین این کمپانی دلیلی نمی‌بیند بخواهد فروش بالای ساعت‌های هوشمند خود را با عرضه حلقه هوشمند تحت‌تأثیر قرار دهد. اپل‌واچ هم‌اکنون پرفروش‌ترین ساعت هوشمند بازار است و سالانه میلیاردها دلار برای اپل درآمدزایی دارد.

تصمیم اپل ممکن است برای طرفداران این شرکت ناراحت‌کننده باشد اما از دیدگاه استراتژیک تصمیمی کاملاً درست است. باید این موضوع را مدنظر قرار داد که حلقه‌های هوشمند هنوز محصولات جدیدی هستند و بسیاری از مشتریان با مفهوم آن‌ها آشنا نیستند. همچنین مشخص نیست تقاضای کافی برای این محصول وجود دارد یا خیر.

اپل واچ مجموعه کاملی از ابزارهای رهگیری سلامتی را ارائه می‌دهد و در این زمینه هیچ کمبودی ندارد. اما قابلیت‌های رهگیری سلامتی حلقه‌های هوشمند در مقایسه با ساعت‌ها بسیار محدودترند؛ بنابراین حداقل تا چند سال آینده اپل واچ همچنان محصول اصلی اپل در زمینه کالاهای پوشیدنی خواهد بود و این شرکت به سرمایه‌گذاری روی توسعه قابلیت‌های آن ادامه می‌دهد.

شرکت‌های محدودی تاامروز وارد بازار حلقه‌های هوشمند شده‌اند؛ ازجمله آن‌ها می‌توان به سامسونگ با گلکسی رینگ و Oura با سری حلقه‌های Ring اشاره کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.