فیسبوک بخش پیشنهادات محلی را در چند شهر آمریکا راهاندازی کرد
شرکت متا در حال آزمایش یک تب جدید «محلی» (Local) برای فیسبوک است که محتوا را براساس مکان جغرافیایی به کاربران نمایش میدهد. این اقدام بخشی از تلاش شرکت برای نمایش محتوایی است که شاید در حالت معمول پیش روی کاربر قرار نگیرد.
به گزارش بلومبرگ، در این تب پستهایی درمورد فعالیتهای محلی و اقلام فروشی در بازارگاه و گروههای فیسبوک به نمایش گذاشته میشوند. متا در حال حاضر این تب را برای چند منطقه از جمله نیویورک سیتی، لس آنجلس، شیکاگو و دالاس فعال کرده است.
این اقدام نشانه دیگری از تلاش فیسبوک برای توسعه فید کاربران به چیزی فراتر از محتوای حلقه اجتماعی آنها است که در عین حال تمرکز روی شخصی سازی را حفظ میکند. این استراتژی در سالهای اخیر و با تمرکز متا روی جذب کاربران جوان شدت بیشتری گرفته است. تام الیسون، رئیس فیسبوک، روز جمعه طی مراسمی در تگزاس این قابلیت را معرفی کرد.
متا طی یک پست وبلاگی نوشت: «ما در حال اضافه کردن قابلیتهایی هستیم تا جوانان- و تمام کاربران فیسبوک-علایق خود را بررسی کرده و با جهانی فراتر از دوستان نزدیکشان ارتباط بگیرند.» مدیران متا پیش از این اعلام کردهاند که جوانان پس از تحولات بزرگ زندگی به فیسبوک مراجعه میکنند که از جمله آنها میتوان به تغییر شهر اشاره کرد و یکی از دلایل اضافه کردن این قابلیت همین است.
متا در گذشته نیز برای نمایش بیشتر پستهای بومی به کاربران تلاش کرده است. این شرکت در گذشته یک اپلیکیشن ویژه برای رخدادها و پستهای محلی به نام Facebook Local را راهاندازی کرد اما فعالیت آن پس از مدتی متوقف شد.
متا همچنین اعلام کرده است که یک تب جدید «Explore» را تحت بررسی دارد تا کاربر براساس الگوریتم بتواند علایق خود را پیدا کند. این شرکت همچنین یک تب جدید ویدیو را زیر نظر دارد که ریلز و دیگر محتوای ویدیویی را به نمایش میگذارد. براساس پست وبلاگی متا، جوانان حاضر در فیسبوک تقریبا ۶۰ درصد از زمان خود را به تماشای ویدیو اختصاص میدهند.