رسانه‌های اجتماعی

October 7, 2024
17:33 دوشنبه، 16ام مهرماه 1403
کد خبر: 175206

فیسبوک بخش پیشنهادات محلی را در چند شهر آمریکا راه‌اندازی کرد

منبع: Peivast

شرکت متا در حال آزمایش یک تب جدید «محلی» (Local) برای فیسبوک است که محتوا را براساس مکان جغرافیایی به کاربران نمایش می‌دهد. این اقدام بخشی از تلاش شرکت برای نمایش محتوایی است که شاید در حالت معمول پیش روی کاربر قرار نگیرد.

به گزارش بلومبرگ، در این تب پست‌هایی درمورد فعالیت‌های محلی و اقلام فروشی در بازارگاه و گروه‌های فیسبوک به نمایش گذاشته می‌شوند. متا در حال حاضر این تب را برای چند منطقه از جمله نیویورک سیتی‌، لس آنجلس، شیکاگو و دالاس فعال کرده است.

این اقدام نشانه دیگری از تلاش فیسبوک برای توسعه فید کاربران به چیزی فراتر از محتوای حلقه اجتماعی آنها است که در عین حال تمرکز روی شخصی سازی را حفظ می‌کند. این استراتژی در سال‌های اخیر و با تمرکز متا روی جذب کاربران جوان شدت بیشتری گرفته است. تام الیسون، رئیس فیسبوک،‌ روز جمعه طی مراسمی در تگزاس این قابلیت را معرفی کرد.

متا طی یک پست وبلاگی نوشت: «ما در حال اضافه کردن قابلیت‌هایی هستیم تا جوانان- و تمام کاربران فیسبوک-علایق خود را بررسی کرده و با جهانی فراتر از دوستان نزدیکشان ارتباط بگیرند.» مدیران متا پیش از این اعلام کرده‌اند که جوانان پس از تحولات بزرگ زندگی به فیسبوک مراجعه می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به تغییر شهر اشاره کرد و یکی از دلایل اضافه کردن این قابلیت همین است.

متا در گذشته نیز برای نمایش بیشتر پست‌های بومی به کاربران تلاش کرده است. این شرکت در گذشته یک اپلیکیشن ویژه برای رخداد‌ها و پست‌های محلی به نام Facebook Local را راه‌اندازی کرد اما فعالیت آن پس از مدتی متوقف شد.

متا همچنین اعلام کرده است که یک تب جدید «Explore» را تحت بررسی دارد تا کاربر براساس الگوریتم بتواند علایق خود را پیدا کند. این شرکت همچنین یک تب جدید ویدیو را زیر نظر دارد که ریلز و دیگر محتوای ویدیویی را به نمایش می‌گذارد. براساس پست وبلاگی متا، جوانان حاضر در فیسبوک تقریبا ۶۰ درصد از زمان خود را به تماشای ویدیو اختصاص می‌دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.