تجدیدنظر اپل در استراتژی عرضه سالانه محصولات
طبق سنت دیرینه اپل، این شرکت معمولاً هر سال از آیفونهای جدید خود رونمایی میکند اما خبرنگار بلومبرگ میگوید ممکن است در آینده شاهد تغییر این رویه باشیم.
به گزارش بلومبرگ، ظاهراً مدیران اپل به این موضوع فکر میکنند که بهجای عرضه محصولات در یک تقویم مشخص سالانه، آنها را زمانی که واقعاً آماده عرضهاند، روانه بازار کنند.
این تغییر رویه اپل غیرعادی به نظر میرسد اما احتمالاً به سود این شرکت خواهد بود. اگرچه گرمن پیشبینی میکند که اپل فعلاً به عرضه سالانه آیفونها پایبند خواهد بود، شاید تاریخ معرفی آیفونهای بعدی با نسلهای قبل متفاوت باشد و بقیه محصولات سالانه عرضه نشوند.
دلایل تغییر رویه احتمالی اپل در عرضه محصولات
از نظر برخی کارشناسان، iPadOS 18 آنطور که بایدوشاید قابلیتهای هیجانانگیزی نداشت و مشکل در عرضه آن چالشهای جدی برای این شرکت به وجود آورد؛ این مشکل باعث خرابی برخی آیپدها میشد. همچنین Apple Intelligence نیز iOS 18 وجود نداشت و کاربران فعلاً باید منتظر این هوش مصنوعی اختصاصی باشند. از سوی دیگر، بسیاری از محصولات جدید اپل از نظر طراحی دیگر خلاقیت خاصی نداشتهاند.
به گفته «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، اینها دلایلی هستند که باعث شده کوپرتینوییها در استراتژی معرفی و عرضه محصولات نسل بعدی خود تجدیدنظر کنند. البته جنبه دیگری نیز برای این داستان وجود دارد: اپل محصولات متنوعی دارد و میخواهد دامنه آنها را گسترش دهد.
اپل در واقع باارزشترین شرکت جهان است و به ورود به بازارهای جدید فکر میکند. اگرچه پروژه خودرو اپل شکست خورد، ظاهراً این شرکت روی ربات برای آیپد و سیستمعامل جدید برای آن کار میکند.
باتوجهبه مواردی که گفته شد، همگام شدن با آپدیتهای نرمافزاری و بازبینیهای سختافزاری، به اپل آسیب رسانده است. پایبندی به عرضه محصولات در بازههای زمانی خاص، باعث شده این شرکت نتواند محصولات نرمافزاری و سختافزاری خود را با پیشرفت چشمگیر و مشکلات حداقلی روانه بازار کند. همه این مشکلات نتیجه تلاش کوپرتینوییها برای پایبندی به استراتژی عرضه سالانهاش بوده است.