تلفن همراه

گوشی

October 8, 2024
14:29 سه شنبه، 17ام مهرماه 1403
کد خبر: 175296

بررسی رجیستری و مشکلات کارکنان مخابرات به جلسه آینده وزیر ارتباطات با کمیسیون اصل ۹۰ موکول شد

منبع: Peivast

جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد رجیستری و مشکلات کارکنان شرکت مخابرات ایران به نتیجه نهایی نرسید و بررسی بیشتر این موضوعات به جلسات آینده و تهیه گزارش از سوی دستگاه‌های ذیربط موکول شد.

جلسه کمیسیون اصل ۹۰ با ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (۱۶ مهر) با سه محور «فیبر نوری، رجیستری و مشکلات کارکنان مخابرات» برگزار شد. در این جلسه مقرر شد وزارت ارتباطات درباره رجیستری به همراه دستگاه‌های دیگر از جمله وزارت صمت گزارشی تهیه کرده و در اختیار کمیسیون قرار دهد. همچنین در جلسه بعدی این کمیسیون با ستار هاشمی، نماینده بازنشستگان مخابرات و نماینده دولت در این شرکت نیز حضور خواهند داشت.

محمد امیر، دبیر اول کمیسیون اصل ۹۰ درباره جلسه امروز کمیسیون با ستار هاشمی به پیوست گفت: در این جلسه درباره رجیستری صحبت شد و وزیر ارتباطات همراه با نمایندگان در جلوگیری ورود قاچاق آیفون که یک کالای لوکس محسوب میشود، اتفاق نظر داشت. فیبر نوری نیز از دیگر موارد عنوان شده در این جلسه بود که وزیر ارتباطات در این جلسه درباره فیبرنوری تاکید داشت هرچه سریع‌تر باید اینترنت باکیفیت توسعه پیدا کند تا مناطق بیشتری از آن بهره‌مند شوند.

امیر درباره بررسی مشکلات کارکنان شرکت مخابرات ایران نیز گفت: از جمله مواردی که باعث شد این موضوع به کمیسیون مجلس بیاید،‌ حقوق و دستمزد کارکنان مخابرات بود که موجب نارضایتی شده است. در این جلسه قرار بر این شد که در جلسه بعدی کمیسیون همراه با وزیر ارتباطات،‌ از دیگر مسئولان از جمله نماینده بازنشستگان مخابرات و نماینده سهام دولت دعوت به عمل بیاید. چرا که وزیر ارتباطات یکی از سهامداران دولت است و نیاز است تا با دستگاه‌های ذیربط هماهنگی و گفت‌وگوی بیشتری شود.

تهیه گزارش برای رجیستری
محمد موحد، نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز درباره جلسه امروز این کمیسیون با ستار هاشمی گفت: وزارت ارتباطات، گمرک و دیگر دستگاه‌های دخیل در موضوع رجیستری تلفن همراه، تا یک هفته آینده گزارشی در این خصوص تهیه و به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه خواهند کرد. بخشی از این جلسه به موضوع ثبت دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور (رجیستری) و رفع مشکلات آن اختصاص پیدا کرد. پس از بحث و بررسی‌های کارشناسی و اظهار نظر مسئولین مربوطه مقرر شد ظرف یک هفته گزارشی توسط وزارت ارتباطات و دیگر سازمان‌های مرتبط با موضوع از جمله گمرک و وزارت صمت تهیه و به کمیسیون ارائه شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.