تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 8, 2024
18:37 سه شنبه، 17ام مهرماه 1403
کد خبر: 175333

پیام وزیر ارتباطات به مناسبت روز جهانی‌ پست: پُست؛ زیرساخت توسعه کسب‌وکارها و موتور محرک اقتصاد دیجیتال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروزه پست در جایگاه یک توانمندساز و زیرساخت اساسی در شکل‌گیری و توسعه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، به عنوان موتور محرک اقتصاد دیجیتال و نمادی از پیشرفت در کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه شناخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، «سید ستار هاشمی» با تبریک فرا رسیدن ۱۷ مهر، روز جهانی پست افزود: در طول تاریخ، پست ابزار ارتباطی کارآمد بین اقوام و ملل بوده و در انتقال فرهنگ دانش و اخبار نقش بی‌بدیل و بسزایی ایفا کرده است.

وی ادامه‌داد: در عصر حاضر نیز با تغییر سبک زندگی مردم و با وجود پیشرفت‌های شگرف فناوری اطلاعات و ارتباطات که بر همه ابعاد زندگی سایه افکنده است، نقش پست به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پایدارترین ابزارهای ارتباطات فیزیکی بیش‌ازپیش نمایان و پابرجاست و این صنعت با تطبیق خدمات و سرویس‌های خود با نیازهای روزافزون و متنوع جامعه و استفاده از فناوری‌های نوین، به یکی از ارکان اساسی و محورهای توسعه اقتصاد دیجیتال مبدل شده است.

هاشمی اضافه‌کرد: پست به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و مردمی‌ترین نهادهای ارتباطی، عاملی زیربنایی در زندگی اجتماعی و اقتصادی بشر بوده و با انطباق‌پذیری بالا متاثر از تغییرات خواست و نیاز جامعه همواره نقشی محوری و تأثیرگذار در توسعه و پیشرفت جوامع ایفا کرده است.

وی بیان‌داشت: باتوجه‌به اهمیت روزافزون خدمات پستی در عصر حاضر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان متولی راهبری و توسعه‌ بخش و صنعت پست کشور، توسعه زیرساخت‌های پستی طراحی و ارائه خدمات نوین و ارتقای کیفیت خدمات را به‌عنوان یکی از برنامه‌های با اولویت خود در دولت وفاق ملی پیگیری می‌کنیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ما بر آنیم با تدوین و اجرای برنامه‌های راهبردی توسعه خدمات پستی، افزایش رفاه و روحیه امیدواری در کارکنان، حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ساماندهی و توسعه همکاری‌های متقابل فعالان این حوزه و تقویت همکاری‌های بین‌المللی، به توسعه پایدار اقتصادی کشور، کاهش تاثیرات زیست محیطی و افزایش رفاه مردم کمک کنیم. همچنین با گسترش خدمات پستی پایدار در نقاط روستایی و غیربرخوردار علاوه بر تسهیل ارتباطات زمینه را برای توسعه کسب‌وکارهای محلی و ایجاد اشتغال مولد فراهم آوریم.

وی خاطرنشان‌کرد: بررسی ظرفیت‌های بخش پست با اطمینان نشان می‌دهد که آینده صنعت پست کشور بسیار روشن و روبه‌توسعه است. ازاین‌رو با اتکا به توانمندی‌های داخلی و بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور در استفاده از فناوری‌های نوین می‌توانیم خدمات پستی کشور را به سطح استانداردهای جهانی ارتقا داده و رضایت‌مندی ذی‌نفعان را حاصل کنیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.