مخابرات فضایی

November 11, 2008
8:34 سه شنبه، 21ام آبانماه 1387
کد خبر: 17547

بودجه جاری امسال وزارت ارتباطات 42 میلیارد ریال است

ICTna.ir – بودجه جاری مصوب ستاد وزارت ارتباطات و فناّّوری اطلاعات برای سال 87، مبلغ 42 میلیارد ریال است و تنها حدود 18 میلیارد آن تخصیص یافته که از محل منابع عمومی تأمین خواهد شد.


به گزارش ایستنا مهندس عبد خضر کامرانی، معاون ارتباطات و برنامه‌ریزی در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناّّوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: برای دیگر سازمان‌ها و نهادهای وابسته نیز در حدود 47 میلیارد ریال بودجه هزینه‌ای از محل مذکور در نظر گرفته شده است.
وی افزود: دبیرخانه شورای عالی فناّّوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات، دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات و سازمان فضایی ایران، سازمان‌ها و نهادهایی هستند که در قانون بودجه سال 87، بودجه هزینه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
معاون ارتباطات و برنامه‌ریزی تصریح کرد:در حوزه طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز حدود 123 میلیارد ریال بودجه از محل منابع عمومی برای ستاد وزارت ارتباطات و فناّّوری اطلاعات در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا و به منظور تدوین و تکمیل طرح جامع فناّّوری اطلاعات کشور حدود 95 میلیارد ریال بودجه در سال 87 در نظر گرفته شده که 59 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
مهندس عبد خضر کامرانی در خصوص دیگر طرح‌های موجود در این حوزه نیز گفت: طرح الگوی دولت الکترونیکی در کرمان و طرح زیرساخت‌های دولت الکترونیکی از دیگر مواردی هستند که در بودجه سال 87 کشور برای اجرای آن ها حدود چهار میلیارد و 300 میلیون ریال بودجه تخصیص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: کاربردهای کارت ملی هوشمند از دیگر طرح‌های وزارت ارتباطات و فناّّوری اطلاعات است که برای اجرای آن در سال 87 پنج میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده که 60 درصد آن تخصیص داده شده است.
وی تاکید کرد: مبالغ تخصیص یافته برای طرح های مذکور، پس از مبادله موافقت نامه های مربوطه، هزینه خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.