گوشی

هوش مصنوعی

October 12, 2024
17:53 شنبه، 21ام مهرماه 1403
کد خبر: 175484

رویداد SDC24 سامسونگ: یک دهه نوآوری و حرکت به سمت هوش مصنوعی برای همه

شرکت سامسونگ الکترونیکس در «کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ 2024» (SDC24) که به تازگی در شهر سن‌خوزه کالیفرنیا برگزار شد، چشم‌انداز و نوآوری‌های خود در زمینه نرم‌افزار، سرویس‌ها و پلتفرم‌ها را به نمایش گذاشت.
در رویداد SDC24 که امسال دهمین سالگرد خود را جشن می‌گرفت، حدود 3 هزار توسعه‌دهنده، شریک تجاری و اهالی رسانه از سراسر جهان با موضوع: «هوش مصنوعی برای همه: یک دهه نوآوری آزاد و فراتر از آن» به بحث و تبادل نظر پرداختند. در ادامه مهم‌ترین بخش‌ها و دستاوردهای این رویداد را مرور کرده‌ایم.

تجربیات شخصی و امن هوش مصنوعی
رویداد SDC امسال با سخنرانی جونگ هی هان، مدیرعامل و رئیس بخش تجربه محصول (DX) شرکت سامسونگ آغاز شد. هان در سخنرانی خود، چشم‌اندازی برای ارائه تجربیات شخصی‌تر و امن‌تر از طریق فناوری هوش مصنوعی چند دستگاهی را ترسیم کرد و گفت: «در آینده، دستگاه‌های سامسونگ با تشخیص اینکه چه کسی در حال صحبت کردن است، تجربه‌ای شخصی‌سازی شده، ارائه می‌دهند. علاوه بر این، دستگاه‌های متصل و حسگرهای موجود در سرتاسر خانه‌ها، قادر خواهند بود با تشخیص موقعیت مکانی شما، سطح بالاتری از شخصی‌سازی دستگاه را ارائه دهند. من اعتقاد دارم از آنجایی که سامسونگ گسترده‌ترین طیف دستگاه‌های هوشمند از موبایل گرفته تا تلویزیون و لوازم خانگی را تولید و عرضه می‌کند، برای ارائه این تجربه شخصی‌سازی شده با هوش مصنوعی، بهترین موقعیت را در اختیار دارد».
در ادامه این رویداد، داهیون کیم، معاون اجرایی و رئیس مرکز جهانی هوش مصنوعی دفتر تحقیقات سامسونگ نیز جهت‌گیری تحقیقات مربوط به هوش مصنوعی و استراتژی تکنولوژی‌‌های امنیتی این شرکت را تشریح کرد و گفت : «ما راهکارهای گسترده‌ای داریم که بدون به خطر انداختن فناوری و تجربیات پیشگامانه، می‌تواند از حریم خصوصی کاربران در زمان استفاده از هوش مصنوعی روی دستگاه (On-Device AI) و هوش مصنوعی ابری (Cloud AI) محافظت کند. هوش مصنوعی مولد (Generative AI) برای متن، تصویر و گفتار، از طریق همکاری با شرکای ما به واقعیت پیوسته و نقش مهمی در شکل‌گیری چشم‌انداز آینده هوش مصنوعی دارد».

نوآوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تجربیات هوشمندتر
سامسونگ در حال ادغام هوش مصنوعی با سبد محصولات خود به منظور ارتقای تجربه کاربری مشتریان است. این شرکت، برنامه‌های خود را برای گسترش One UI فراتر از دستگاه‌های موبایل اعلام کرده تا به تجربه نرم‌افزاری برای همه محصولات مصرفی سامسونگ تبدیل شود.
سالی هیسون جونگ، مدیر راهبردی واحد تحقیق و توسعه بخش تجربه موبایل (MX) شرکت سامسونگ در این باره گفت: «از آنجایی که می‌خواهیم افراد بیشتری از تجربیات هوش مصنوعی بهره‌مند شوند، مجموعه‌ای از تجربیات Galaxy AI را فراتر از دستگاه‌های پرچمدار خود به سری A نیز گسترش خواهیم داد و همچنین Galaxy AI را به کل اکوسیستم گلکسی خواهیم آورد».
وی همچنین از ارائه One UI 7 در آینده خبر داد و اعلام کرد که نسخه بتای این رابط کاربری قبل از پایان سال جاری برای توسعه‌دهندگان در دسترس خواهد بود. جونگ افزود: «ما در حال بررسی برای طراحی یک تجربه کاربری (UX) کاملا جدید هستیم. One UI 7 ظاهر تازه‌ای به کل رابط کاربری خواهد بخشید».

یانگ آ لی، مدیر تجربه کاربری (UX) بخش لوازم دیجیتال (DA) شرکت سامسونگ نیز اعلام کرد: «ما روی روش‌های جدیدی برای ادغام پلتفرم هوش مصنوعی بیکسبی (Bixby) در خانه‌های هوشمند خود کار کرده‌ایم تا بتوانیم لوازم خانگی را کنترل و تجربیات کاربران را بهبود ببخشیم. آخرین به‌روزرسانی ما برای بیکسبی، از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برد تا تعامل شما با لوازم خانگی‌تان به راحتی صحبت کردن با دوست‌ و رفیق‌تان شود».
مون‌سو کیم، مدیر تحقیق و توسعه برنامه‌های کاربردی بخش نمایشگر‌های شرکت سامسونگ، توضیح داد که چگونه بیکسبی ارتقایافته با استفاده از دستورات صوتی ساده، به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی محتوای دلخواه خود را در تلویزیون پیدا کرده و از آن لذت ببرند. در همین حال، Samsung AI Cast امکان ارسال محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی از دستگاه‌های موبایل به تلویزیون‌های سامسونگ را به طور مستقیم فراهم می‌کند. کیم در این باره گفت: «این نوع تعاملات، تلویزیون‌های سامسونگ را به بهترین تجربه برای تعامل‌پذیری هوش مصنوعی تبدیل می‌کند».
در ژانویه سال جاری، سامسونگ نسل جدید راهکار مدیریت محتوای نمایشگرهای تجاری خود را با نام VXT معرفی کرد. الکس وای لی، رئیس واحد تجربیات بصری بخش نمایشگر‌های تجاری شرکت سامسونگ، نحوه ایجاد و سازماندهی نمایشگرهای B2B با هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت. او همچنین نحوه دسترسی به طیف گسترده‌ای از راهکارهای کاربردی و پیش‌فرض دستگاه‌ها را ارائه داد و گفت: «در حالی که به آینده VXT چشم دوخته‌ایم، همچنان به دنبال راه‌های جدیدی برای همکاری با جوامع توسعه‌دهندگان هستیم. شما نیز در شکل دادن این اکوسیستم جدید و تولید بهترین اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های کاربردی جهان در VXT به ما بپیوندید».

نوآوری در پلتفر‌م‌ها
در جریان رویداد، علاوه بر مواردی که گفته شد، سامسونگ از آخرین به‌روزرسانی‌های پلتفرم SmartThings که مبتنی بر همکاری آزاد و هوش مصنوعی شخصی‌سازی شده و کامل‌تری است، رونمایی کرد.
جائه‌یون جونگ، معاون اجرایی و رئیس بخش SmartThings مرکز پلتفرم دستگاه شرکت سامسونگ بیان کرد: «ما به تازگی Home Insight را عرضه کرده‌ایم. این فناوری به نوعی طراحی شده تا شیوه زندگی شما را درک کرده، گزارش‌های خانگی به موقع تهیه کند و توصیه‌هایی را بر اساس الگوهای استفاده، ترجیحات و حتی زمان سال ارائه دهد».
هوبوم کوان، نایب رئیس و مدیر پلتفرم دفتر تحقیقات سامسونگ نیز نحوه عملکرد سیستم عامل تایزن (Tizen OS) را شرح داد. این سیستم عامل، با مدل‌های هوش مصنوعی توسط چیپ‌های واحد پردازش عصبی سامسونگ تقویت شده‌اند و اتصال بهبودیافته با دستگاه‌های Galaxy را ارائه می‌دهند. او گفت : «معماری نرم‌افزاری بهینه‌شده تایزن، تضمین می‌کند که دستگاه‌های تایزن تا هفت سال به‌روزرسانی‌های سیستم عامل را دریافت می‌کنند».
شین بایک، رئیس تضمین امنیت مرکز پلتفرم دستگاه شرکت سامسونگ اعلام کرد: «ما در سامسونگ، متعهد به پیشبرد مسئولانه توانایی‌های هوش مصنوعی هستیم و همچنین به سه اصل اساسی اخلاق هوش مصنوعی یعنی: انصاف، شفافیت و مسئولیت‌پذیری پایبندیم. این اصول مبنای تمامی کارهایی است که انجام می‌دهیم. ما معتقدیم که خودکارسازی تشخیص آسیب‌پذیری‌ها برای مقابله با تهدیدهای روزافزون امنیتی ضروری است. به این معنی که ما از فناوری‌های هوش مصنوعی برای انجام بررسی‌های امنیتی خودکار روی محصولات جدید استفاده می‌کنیم. شما در ابتدا، این قابلیت را روی دستگاه‌های مجهز به تایزن خواهید دید و در ادامه، ما به گسترش آن در سراسر محصولات و خدمات سامسونگ ادامه خواهیم داد».

ساختن فردا با توسعه‌دهندگان و شرکا
در طول ارائه‌ها و سخنرانی‌های رویداد SDC24، حاضران شاهد آخرین فناوری‌های نرم‌افزاری سامسونگ و ابتکارات و دستاوردهای توسعه‌دهندگان بودند. سامسونگ با همکاری آزاد خود با توسعه‌دهندگان و شرکا، به رشد اکوسیستم هوش مصنوعی خود ادامه خواهد داد تا در عصر هوشمندی، مزیت رقابتی شرکت را تقویت کند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.