اپلیکیشن

تلفن همراه

October 13, 2024
13:04 یکشنبه، 22ام مهرماه 1403
کد خبر: 175509

گوگل حاضر به رقابتی کردن پلی استور نیست

منبع: مهر

گوگل از یک قاضی فدرال ایالت کالیفرنیا خواست دستور دادگاه برای باز کردن پلی استور جهت ایجاد رقابت را متوقف کند.

به گزارش رویترز، طبق اسناد موجود دستور قاضی جیمز دوناتو مبنی بر فراهم کردن شرایط پلی استور جهت رقابت بیشتر از یکم نوامبر اجرا می شود اما گوگل در درخواست خود مدعی شده این درخواست به رقابت آسیب می زند و اکوسیستم اندروید را در معرض ریسک های ایمنی، امنیتی و حریم خصوصی جدی قرار می دهد.

این شرکت آمریکایی از قاضی دوناتو خواسته تا زمانیکه خواستار تجدید نظر می شود، دستور را اجرا نکند.

قاضی این حکم را در ۷ اکتبر درباره پرونده ای صادر کرد که سال گذشته توسط اپیک گیمز، (تولید کننده بازی های رایانشی) ارائه شده و هیئت منصفه فدرال را متقاعد کرده بود که گوگل به طور غیرقانونی نحوه دانلود برنامه ها را در دستگاه های اندرویدی و نحوه پرداخت آنها برای تراکنش های درون برنامه ای در اختیار کاربران قرار داده است.

طبق حکم قاضی گوگل باید به کاربران اجازه دهد تا پلتفرم‌ها یا فروشگاه‌های برنامه‌های اندرویدی شخص ثالث را دانلود کنند. همچنین این غول فناوری دیگر نمی‌تواند استفاده از روش‌های پرداخت داخل اپ رقابتی را ممنوع کند. علاوه بر آن گوگل طبق رای دادگاه اجازه پرداخت به سازندگان دستگاه‌ها برای نصب پیش‌نصب پلی استور در موبایل ها و به اشتراک گذاشتن درآمد حاصل از فروشگاه اپ با سایر توزیع‌کنندگان اپ منع می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.