دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 13, 2024
14:24 یکشنبه، 22ام مهرماه 1403
کد خبر: 175523

سخنگوی قوه قضائیه: ۳۰۰ بیمارستان به سامانه رهگیری دارو متصل نیستند

منبع: Peivast

حدود ۸۰۰ بیمارستان کشور سامانه‌های خود را از طریق وب‌سرویس‌ها به سامانه رهگیری دارو متصل کرده‌اند. به گفته سخنگوی قوه قضائیه، همچنان حدود ۳۰۰ بیمارستان به سامانه رهگیری دارو متصل نیستند که نیازمند بررسی و پیگیری است.

سخنگوی قوه قضائیه، اصغر جهانگیر درباره ثبت اطلاعات در سامانه‌های دارویی گفت: بیمه‌ها موظف هستند اقدامات لازم را در بخش سرپایی و بستری برای ثبت اطلاعات خودشان در سامانه دارویی به طور کامل انجام دهند؛ تا الان بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی این اطلاعات را وارد کرده‌است.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به تبلیغات غیر مجاز در حوزه زیبایی اضافه کرد: تبلیغ خدمات غیرمجاز زیبایی و بهداشتی باید نظارت قانونی شود. ممنوعیت تبلیغات برای معرفی محصولات و خدمات غیر مجاز آسیب‌رسان به سلامت مردم در رسانه‌های جمعی و فضای مجازی از سال ۹۷ تصویب شد و برای مجرمین در این حوزه مجازات‌های درجه ۶ در نظر گرفته شد. همچینین ممنوعیت از فعالیت‌‌های شغلی از مجازات‌های دیگر این مجرمین است.

جهانگیر ادامه داد: در حال حاضر دیده می‌شود تبلیغ خدمات غیر مجاز در حوزه خدمات زیبایی و بهداشتی به صورت غیرمجاز در فضای مجازی شیوع دارد و این تبلیعات ادامه‌‌دار است و باعث مشکلات زیادی برای مردم شده است، درنتیجه نیاز به حضور مراجع نظارتی دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.