تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

October 14, 2024
13:46 دوشنبه، 23ام مهرماه 1403
کد خبر: 175555

احتمال عرضه هدست ارزان‌تر اپل ویژن با قیمت دو هزار دلار

منبع: Digiato

ظاهراً اپل همچنان در مسیر عرضه مدل ارزان‌قیمت هدست ویژن در اوایل سال آینده است. قیمت آن نیز احتمالاً حدود 2000 دلار خواهد بود. قبلاً ساخت چنین مدلی شایعه شده بود و حالا نیز توسط خبرنگار بلومبرگ تأیید شده است.

به گزارش مارک گرمن، خبرنگار مشهور بلومبرگ، اپل درحال توسعه مدل ارزان‌قیمت هدست ویژن است و احتمالاً قیمتی معادل 2000 دلار خواهد داشت. اپل در اوایل سال جاری اپل ویژن پرو را با قیمت 3499 دلار معرفی کرد، اما به‌ نظر می‌رسد این شرکت به‌سرعت در تلاش است تا جانشینی برای این دستگاه که فروش موفقی هم نداشت، معرفی و عرضه کند.

برخی گزارش‌ها در اوایل سال جاری حاکی از آن بود که اپل توسعه Vision Pro پیشرفته‌تر را برای تمرکز بر هدست‌های ارزان‌تر متوقف کرده است و به‌ نظر می‌رسد هنوز هم همین‌طور است؛ احتمالاً به این دلیل که برچسب قیمت بالای ویژن پرو، باعث می‌شود که این دستگاه از دسترس بسیاری از افراد دور بماند.

گرمن می‌گوید مدل ارزان‌قیمت ویژن اپل احتمالاً از پردازنده‌ای ضعیف‌تر و متریال ارزان‌تر استفاده می‌کند. نسخه فعلی ویژن پرو، مجهز به یک تراشه M2 است، بنابراین می‌توان حدس زد که اپل یک تراشه از خانواده A را برای این هدست در نظر می‌گیرد؛ این تراشه برای مثال می‌تواند A18 پرو باشد که تقریباً عملکردی نزدیک به تراشه M1 دارد.

درمورد متریال ساخت، احتمالاً پلاستیک بیشتری به‌جای آلومینیوم و شیشه در مدل ارزان‌قیمت هدست Vision وجود خواهد داشت.

احتمال نبود قابلیت EyeSight در مدل ارزان‌قیمت هدست ویژن

این گزارش همچنین می‌گوید که این هدست احتمالاً ویژگی EyeSight موجود در Apple Vision Pro فعلی را حذف می‌کند؛ حالت EyeSight به اطرافیان کاربر امکان می‌دهد تا با شما ارتباط چشمی برقرار کنند. بااین‌حال، داشتن یک نمایشگر دیگر در بیرون که این قابلیت را ارائه کند، پرهزینه بود و این نمایشگر در هدست ارزان‌تر وجود نخواهد داشت.

طبق گزارش‌ها، اپل انتظار دارد مدل‌ ارزان‌قیمت ویژن، دوبرابر بیشتر از نسخه فعلی ویژن پرو فروش داشته باشد. علاوه‌براین، ظاهراً ویژن پرو 2 نیز با تراشه پیشرفته برای معرفی و عرضه در سال 2026 برنامه‌ریزی شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.