تلفن همراه

گجت

October 14, 2024
15:13 دوشنبه، 23ام مهرماه 1403
کد خبر: 175581

هدف بعدی اپل ورود به بازار خانه‌های هوشمند و رقابت با گوگل و آمازون است

منبع: Zoomit

اپل با توسعه‌ی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به‌دنبال تسخیر بازار خانه‌‌ی هوشمند است.

گفته می‌شود که اپل در حال برنامه‌ریزی برای تصاحب بازار خانه‌های هوشمند است. این شرکت روی نرم‌افزار و نمایشگر هوشمند و ربات رومیزی جدیدی کار می‌کند.

خالق آیفون تاکنون در صنعت خانه‌های هوشمند حضور چندان چشمگیری نداشته و از رقبایی مانند گوگل و آمازون عقب مانده است؛ اما گزارش جدیدی می‌گوید که غول فناوری کوپرتینو می‌خواهد این فضا را تسخیر کند.

به‌گفته مارک گرمن از بلومبرگ، اپل استراتژی تهاجمی و جدیدی با هدف تصاحب بازار خانه‌های هوشمند در پیش گرفته است. این شرکت برای کمک به تحقق این مأموریت، گروهی به نام Home Ecosystem را تشکیل داده و برخی از مهندسان پروژه‌ی خودرو لغو‌شده‌اش را به این تیم منتقل کرده است.

به‌طور کلی، به‌نظر می‌رسد که طرح خانه‌ی هوشمند اپل بر‌اساس سه عنصر مهم شکل گرفته است: هوش مصنوعی و نمایشگرها و نرم‌افزار.

قسمت اول این استراتژی شامل هوش اپل می‌شود که برای تقویت اتوماسیون‌ خانگی استفاده خواهد شد. گفته می‌شود که این هوش مصنوعی برای کنترل دقیق اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌ها و رسانه‌ها به‌کار خواهد رفت.

نمایشگرهای هوشمند در بخش دوم استراتژی هستند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که اپل در حال کار روی نمایشگر هوشمند جدید شبیه آیپد است. مردم خواهند توانست تا از این نمایشگر برای استریم Apple TV Plus، تماس‌های تصویری با FaceTime، وب‌گردی و دسترسی به اپ‌هایی مانند تقویم و Notes استفاده کنند.

پیش‌تر گزارش شده بود که اپل در حال توسعه‌ی ربات رومیزی است. این دستگاه احتمالاً اندام رباتیک چرخان به‌همراه نمایشگر هوشمند خواهد داشت. ربات اپل از هوش مصنوعی برای شناسایی اینکه چه کسی به صفحه نگاه می‌کند و افراد چه کارهایی انجام می‌دهند و چه کسی صحبت می‌کند، استفاده خواهد کرد.

گرمن می‌گوید ربات رومیزی اپل بر نظارت امنیتی خانه و ویدئوکنفرانس پیشرفته و پخش ویدئو با کیفیت خیره‌کننده تمرکز خواهد کرد. او پیش‌بینی می‌کند که قیمت ربات خانگی اپل حدود ۱,۰۰۰ دلار باشد.

درنهایت اینکه اپل در حال ایجاد سیستم‌عامل جدیدی برای خانه‌های هوشمند به نام homeOS است که برپایه‌ی tvOS بنا می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.