سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 15, 2024
15:47 سه شنبه، 24ام مهرماه 1403
کد خبر: 175711

انتشار آپدیت One UI برای تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ آغاز شد

چند روز پیش، در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ (SDC) 2024، این شرکت اعلام کرد One UI را به تلویزیون‌های هوشمند خود می‌آورد؛ حالا به وعده خود عمل کرده. از دیروز، سامسونگ به‌روزرسانی One UI را برای تلویزیون‌های هوشمند خود عرضه می‌کند.

به گزارش سام‌موبایل، سامسونگ اخیراً انتشار این رابط کاربری را روی تلویزیون‌های هوشمندش تأیید کرد و ظاهراً به‌سرعت درحال انتشار آن است. این شرکت کره جنوبی اعلام کرد برخی تلویزیون‌های هوشمندش هفت سال به‌روزرسانی‌های One UI را دریافت خواهند کرد.

سامسونگ به‌روزرسانی One UI را براساس سیستم‌عامل تایزن 8.0 ساخته است و برای تلویزیون‌های سال 2023 به بعد منتشر می‌شود؛ برای مثال، تلویزیون OLED S90C این به‌روزرسانی را دریافت کرده است. این رابط کاربری جدید چندین بهبود، ویژگی‌های Game Bar بیشتر و بسیاری موارد دیگر را به ارمغان می‌آورد. پیش‌ازاین، تلویزیون S90C از سیستم‌عامل Tizen 7.0 استفاده می‌کرد.

پس از نصب این آپدیت، کاربران گزارش داده‌اند ظاهراً چندین عنصر رابط کاربری از نرم‌افزار One UI در گوشی‌های هوشمند سامسونگ، به تلویزیون‌های این شرکت نیز راه پیدا کرده است؛ به‌عنوان مثال، انیمیشن دارای چهار نقطه گردان اکنون در تلویزیون‌ها استفاده می‌شود. همچنین آیکون برنامه‌های Bixby، گالری، Samsung Internet و SmartThings با آیکون این برنامه‌ها در گوشی‌ها و تبلت‌ها مطابقت بیشتری دارند.

علاوه‌براین، پنجره تنظیمات که با فشردن نماد چرخ‌دنده روی کنترل از راه دور ظاهر می‌شود، اکنون ظاهر جمع‌وجورتری دارد. ابتدا سه میانبر نمایش داده می‌شود: Number Pad ،Settings و SmartThings. علاوه‌براین، One UI قسمت‌هایی از آن منوها را که اغلب به آن‌ها دسترسی دارید، بالا نمایش می‌دهد تا بتوانید موارد دلخواه را سریع‌تر پیدا کنید.

نوار تنظیمات که پایین صفحه ظاهر می‌شود، اکنون لبه‌های گرد و آیکون‌های کوچک‌تر دارد. بیشتر آیکون‌هایی که در نوار تنظیمات ظاهر می‌شوند، با ظاهری مدرن‌تر به‌روز شده‌اند. منوهای پاپ‌آپ بلوتوث، Q-Symphony و منوی خروجی صدا نیز با ظاهری فشرده‌تر و مدرن‌تر همراه هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.