5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

October 15, 2024
16:35 سه شنبه، 24ام مهرماه 1403
کد خبر: 175727

نیروی دریایی کره‌ جنوبی برای شبکه 5G اختصاصی‌اش از تجهیزات سامسونگ استفاده می‌کند

منبع: Zoomit

همکاری سامسونگ و KT، نیروی دریایی کره‌ی جنوبی را وارد عصر جدید ارتباطات می‌کند.

سامسونگ، یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان تجهیزات شبکه‌ی تلفن همراه در جهان، اعلام کرد که سخت‌افزار آن‌ها زیربنای شبکه‌ی اختصاصی 5G نیروی دریایی کره‌ی جنوبی خواهد بود. KT و سامسونگ این شبکه را در راستای پروژه‌ی نیروی دریایی هوشمند (Smart Naval Project) کره‌ی جنوبی اجرا خواهند کرد.

سامسونگ و KT (ارائه‌دهنده‌ی شبکه‌ی مخابراتی کره‌ی جنوبی) اعلام کرده‌اند که برای استقرار شبکه‌ی اختصاصی 5G برای نیروی دریایی انتخاب شده‌اند. این اولین شبکه‌ی 5G اختصاصی برای پایگاه دریایی نیروی دریایی کره‌ی جنوبی محسوب می‌شود و قابلیت‌های ناوگان جنگی و عملیاتی پایگاه را بهبود خواهد بخشید.

سامسونگ سخت‌افزار و نرم‌افزار شبکه‌ی 5G نیروی‌ دریایی کره‌ی جنوبی ازجمله رادیوهای داخلی و خارجی، هسته‌ی فشرده‌ی 5G SA شبکه‌ی اختصاصی و نرم‌افزار مدیریت شبکه‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی را تأمین خواهد کرد. این شبکه از طیف میان‌باند (۴٫۷ گیگاهرتز، n79) استفاده خواهد کرد که نیروهای نظامی در سرتاسر جهان به‌طور گسترده از آن استفاده می‌کنند. سیستم جامع یادشده می‌تواند روی سرور سخت‌افزاری واحد اجرا شود.

سامسونگ و KT از تابستان سال ۲۰۲۴ روی پروژه‌ی شبکه‌ی 5G نیروی دریایی کره‌ی جنوبی همکاری کرده‌اند و قصد دارند آن را تا دسامبر ۲۰۲۵ (آذر و دی ۱۴۰۴) تکمیل کنند. این پروژه، شبکه‌ای مستقل و هوشمند خواهد بود که پوشش یکپارچه‌ای را برای ناوگان دوم نیروی دریایی کشور مذکور ارائه می‌کند.

شبکه‌‌ی فوق‌العاده‌ پرسرعت و سیستم‌های بسیار امن برای سیستم‌های رزمی و دفاعی در عصر جنگ‌های مدرن برای هر کشوری ضروری است. سامسونگ می‌گوید سخت‌افزار 5G شرکتش سیستم بسیار قابل اعتماد و امنی را دراختیار نیروی دریایی کره‌ی جنوبی قرار خواهد داد. این استقرار قابلیت‌های مختلفی را به نیروی دریایی ارائه می‌کند که ازجمله می‌توان به مدل دیجیتال از پایگاه دریایی هوشمند، نظارت امنیتی هوشمند و مدیریت عملیات ناو جنگی اشاره کرد.

به‌نوشته‌ی سم‌موبایل، ایده‌ی مدل دیجیتال به نسخه‌ای سه‌بعدی و مجازی از پایگاه دریایی نیروی دریایی کره‌ی جنوبی اشاره دارد که می‌تواند برای توسعه‌ی استراتژی، مورد استفاده قرار گیرد. می‌توان از این ایده برای بهبود انطباق‌پذیری، خودمختاری، کارآمدی و تاب‌آوری نیروی دریایی در موقعیت‌های واقعی استفاده کرد.

از طرف دیگر، ایده‌ی نظارت امنیتی هوشمند، امکان کنترل لحظه‌ای ویدئویی انبارهای مهمات، زرادخانه‌ها، نیروهای عملیاتی، دوربین‌های مداربسته و وسایل نقلیه را فراهم می‌کند.

سامانه‌ی مدیریت عملیات ناو جنگی، امکان مدیریت تدارکات، نظارت، پشتیبانی ناوبری و مدیریت ایمنی را برای تمام ناوهای جنگی نیروی دریایی کره‌ی جنوبی فراهم خواهد کرد. این سیستم عملیات را ساده می‌کند و حجم کار اداری پرسنل نیروی دریایی را کاهش می‌دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.