هوش مصنوعی

October 17, 2024
14:40 پنجشنبه، 26ام مهرماه 1403
کد خبر: 175808

خلاقیت، عامل انتخاب کارمندان جدید در سازمان‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

منبع: همکاران سیستم

پذیرش نسبتا سریع فناوری هوش مصنوعی در صنایع تاثیرات چشمگیری را در بازار کار برجا گذاشته است. دانشجویان کالج و فارغ التحصیلان اخیر در تلاش هستند تغییرات سریع را به همان اندازه‌ای دنبال کنند که حرفه‌ای‌‌های میانسال و افراد با سابقه کاری زیاد سعی می‌کنند خود را با آن تطابق دهند. گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز Canva که به بررسی این موضوع پرداخته است، نشان می‌دهد سازگاری دانشجویان با تغییرات شغلی مبتنی بر هوش مصنوعی مهم‌ترین رمز موفقیت آنها برای یافتن شغل است.

گزارش «خلاقیت در آموزش سال 2024 میلادی Canva» نشان داد، خلاقیت برای موفقیت شغلی بسیار مهم است و این مسئله روی افرادی که به تازگی فارغ التحصیل شده‌اند و مدیرانی که کارمندان جدید استخدام می‌کنند تاثیر مستقیم دارد. فارغ التحصیلان خلاقیت را به عنوان باارزش‌ترین مهارت برای یادگیری در دانشگاه رتبه بندی می‌کنند.

در این نظرسنجی 3066 استاد دانشگاه، فارغ التحصیل دانشگاهی و مدیران استخدامی در ایالات متحده، انگلستان و استرالیا در مورد ارزش خلاقیت در تحصیل و محل کار صحبت کردند و در پایان مشخص شد این مهارت برای پذیرش نسل جدید فناوری هوش مصنوعی در کسب و کارها بسیار اهمیت دارد. این گزارش خلاقیت را به عنوان «توانایی استفاده از تخیل برای بیان خود یا ایده‌ها، حل مشکلات خلق یک اتفاق جدید» تعریف می‌کند و همچنین بر این مسئله تاکید دارد که تفکر خارج از چارچوب و پیوند مفاهیم از اجزای اصلی آن است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.